Az újdonságok bemutatása mellett az üzletkötéseké a főszerep a London melletti Farnborough-ban a héten zajló repülőgépvásáron. A kétévente megrendezett börze ezúttal is a Boeing és az Airbus vetélkedéséről szól, az iparág két meghatározó szereplője fej fej mellett halad a friss és a már előkészített, de itt szentesített megrendelések bejelentésével. A hírértékkel azonban csínján kell bánni, mert mindegyikük szereti feltupírozni a számokat, és olyan rendeléseket is újként tüntet fel, amelyek már szerepelnek a cég könyveiben. Az első, hétfői napon a Boeing például 205 repülőről és a 27,3 milliárd dolláros összesített listaárról számolt be, míg az új, megerősített megrendelés ebből csupán 24 gépre szólt, 4,8 milliárd dollár értékben. A többi opció, szándéknyilatkozat vagy memorandum szintjén kezelhető szerződés volt. A brazil GOL Airlines 15 darab 737MAX-ot, a Qatar Airways öt darab, a német DHL pedig 14 darab 777F modellt igényelt, utóbbiból azonban csak négy tekinthető valóban újnak a Seeking Alpha összesítése szerint.
A második nap már erősebb volt, a kedden regisztrált 75 új megrendelés mögött 9,4 milliárd dollár érték húzódik meg. Szándéknyilatkozatokkal és szerződésmódosításokkal együtt a Boeing 178 gép vásárlását tüntette fel keddről 26,8 milliárd dollár volumenben. A keddi termésből kiemelkedik a Volga Dnyepr csoport által rendelt, öt darab 747-es, amelyek áruszállítási feladatokat látnak majd el, egyben segítik a megrendelésekkel küszködő Jumbo túlélését. Befektetői szempontból a Boeing középtávú frissített kitekintése hozott érdekességeket: a cég a következő húsz évben 15,1 ezermilliárd dolláros bevételre számít, amelynek a nagyobb, 8,8 ezermilliárd dolláros részét teszik ki a szervizszolgáltatások, míg az 1700 darabbal 42 730 darabra javított repülőgép-szállításokból 6,3 ezermilliárd dolláros bevétellel kalkulálnak. A repülőgépflották éves növekedési ütemét 3,5, az utasszámét 4,7 százalékosra becsülik a következő két évtizedre. Az Airbus konzervatívabb becslést közölt, a páneurópai gyártó 37 390 repülőjének átadását látja reálisnak 2038-ig.
Az Airbusnál az első napi erős kezdést gyengébb folytatás követte: a hétfői 66 új megrendelést kedden tíz követte, a kettő együtt 10,3 milliárd dollárt ér. A szándéknyilatkozatokat is beszámítva 358 gépnél és 41,2 milliárd dolláros összértéknél járnak. Legnagyobb új megrendelője a kuvaiti Wataniya Airlines (25 darab) mellett két ír lízingcég, a Goshawk Aviation és a Macquarie AirFinance lízingcég volt, utóbbiak húsz-húsz darabbal. A Boeing–Airbus-mérkőzés állása a félidőben 99:76, ezt azonban egy jól elhelyezett új megrendelés bármikor megfordíthatja. Szerdára is maradt nagy üzlet: a Boeing száz gép megvásárlására írt alá szándéknyilatkozatot a vietnámi VietJet légitársasággal 13 milliárd dollár értékben.
A nagyok árnyékában a regionális jeteket gyártó s a Boeinggal szövetkező brazil Embraer, illetve a tízéves alapítását ünneplő, az ARJ21-es gépet készítő kínai Comac is aktív volt hétfőn: előbbitől a United Airlines rendelt 25 személyszállítót 1,1 milliárd dollárért, míg a kínaiak 800 milliós üzletet kötöttek honfitársukkal, az Urumqi Airlinesszal.
A show-t kedden az Embraer vitte el, a brazilok 151 darab E175-ös és E195-ös gépre vettek fel rendelést,
és további 126 gép szállítására kötöttek opciót. Közülük az indianapolisi Republic Airways 100 + 100-as megrendelése emelkedett ki, a cég számára nyilván garanciát jelent, hogy a brazil gépek immár Boeing-koprodukcióban készülnek. A Szuhoj is le tudott tenni egy húsz gép megvásárlására szóló szándéknyilatkozatot, a vevő az AeroPeru lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.