A zömében járművezetőket tömörítő Egységes Közlekedési Szakszervezet legalább 15 százalékos béremelést tart méltányosnak hétfőn bejelentett első követelésükben. Az érdekvédelmi szervezet tájékoztatása szerint a majdani tárgyalások során azon lesznek, hogy ebből ne is kelljen engednie.
Naszályi Gábor, az EKSZ elnöke emlékeztet, a járművezetők a végkimerülésig dolgoznak, már most túl vannak a munka törvénykönyve által engedélyezett 300 túlórán.
Az EKSZ a bértárgyalások viszonylag korai kezdését azzal indokolja, hogy a budapesti közlekedési cégnél általában hónapokig húzódik az egyezkedés, mert a vezérigazgatónak igen szűk mozgásteret hagy a tulajdonos – fővárosi önkormányzat – a megállapodásra, s a megegyezés után is újabb hetek telhetnek el, mire a végleges engedély megérkezik.
A szakszervezeti vezető kemény bértárgyalásokra készül. Annak ellenére ugyanis, hogy a létszámhiány miatt ésszerű lenne a mostaninál jóval magasabb béreket garantálni, s azzal a céghez csábítani új, fiatal munkavállalókat is, az EKSZ úgy látja, a cégvezetés egyelőre nem látja be ennek a fontosságát. A megbecsüléshez azonban nemcsak megfelelő fizetés kell, hanem méltó munkakörülmények is.
A szakszervezet érdeklődéssel várja a menedzsment ajánlatát a cafetériára is. Naszályi ezzel kapcsolatban leszögezte: az EKSZ elsősorban abban bízik, hogy a béren kívüli juttatások ügyében megállapodás születik a kormánnyal. A szakszervezet csak végső esetben támogatja a cafetéria beépítését a bérekbe – az nem lehet a béremelés része –, mert azzal várhatóan jelentősen csökken a munkavállalók jövedelme.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.