A montreáli székhelyű kereskedelmi szervezet elemzése szerint éves szinten 3,5 százalékkal fog nőni az utasforgalom, a bővülés egy százalékponttal alacsonyabb a szervezet két évvel ezelőtti prognózisánál. A szövetség a csökkentést azzal magyarázta, hogy a világ több pontján is a protekcionizmus erősödését látja, ami a bővülés ellen hat.
Az IATA szerint a legnagyobb növekedést az ázsia-óceániai régió fogja produkálni és 2024-re Kína lesz a világ legnagyobb légiközlekedési piaca 1,6 milliárd utassal,
ezzel leszorítja a második helyre az Egyesült Államokat, ahol a vizsgált időszak végére, 2037-re 1,3 milliárd utas lehet. A harmadik helyen a most hetedik India lesz 572 milliós forgalommal, a negyedik helyen pedig Indonézia végezhet 411 millió utassal.
Jelenleg a légiközlekedés globális szinten 65,5 millió embernek ad munkát és a világ gazdaságához mintegy 2700 milliárd dollár értékben járul hozzá. A 3,5 százalékos növekedéssel számolva az IATA azt prognosztizálja, hogy 100 millió állást fog támogatni a légiközlekedés, és 5500 milliárd dollárral járul majd hozzá a világ GDP-jéhez 2037-ben.
Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója az előrejelzést bemutató konferenciahíváson hangsúlyozta azonban, hogy a globalizáció visszaszorulásával a forgalom fejlődési üteme 2,4 százalékra csökkenhet,
ha azonban erősödnek a globalizációs folyamatok, akkor akár 5,5 százalékos is lehet a fejlődés.
A vezérigazgató az európai légiközlekedéssel kapcsolatban azt hangsúlyozta, hogy a megállapodások nélküli Brexit káoszt fog okozni a repülőtereken. Egyben arra kérte a döntéshozókat és kormányokat, hogy azonnal orvosolják az európai légtér és a repülőterek kapacitáshiányát, ami már az idén nyári menetrendben is nagy fennakadásokat, késéseket, járattörléseket okozott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.