A Volkswagen (VW) a következő három évben közel 2500 elektromos töltőpontot telepít a Tesco hatszáz szigetországi üzleteinek parkolóiban – jelentette be az együttműködést pénteken a két vállalat.
A VW az elektromos autók vásárlására ösztönözné az embereket azzal, hogy egyszerűbbé teszi az elektromos autók töltését, sok fejtöréstől szabadítva meg őket ezzel – mondta a cég nagy-britanniai vezetőségének tagja, Mike Orford a CNBC-nek.
Azoknak, akik lakásban élnek, és elektromos autót vennének, nincs lehetőségük otthon tölteni az autójukat, mert csak az utcán tudnak parkolni. De ha úgy gondolkodnak, hogy hetente kétszer egyébként is a Tescóban vásárolnak, akkor már életképesnek tűnik az ötlet
– magyarázta.
A brit Motorgyártók és Kereskedők Társasága (SMTT) adatai szerint idén 120 ezer alternatív meghajtású járművet helyeztek forgalomba Nagy-Britanniában, 22 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A nagyobb Tesco-üzleteknél telepítendő töltőállomásokon az ügyfelek választhatnak az ingyenes, de lassabb, 7 kw-os, és egy fizetős, de sokkal gyorsabb töltést biztosító 50 kw-os opció közül.
Az „elektromos kutakat” nem csak a Tesco-vásárlók használhatják majd, de a parkolóhelyeket ugyanúgy fogják ellenőrizni, mint a mozgássérült, vagy a baba-mama parkolóhelyeket.
A töltőpontokat a Pod Point töltőhálózat üzemeltető telepíti, és azok a VW ígérete szerint a legtöbb e-autómodellel kompatibilisek lesznek. A vállalatnál a projekttől azt várják, hogy a töltők használata a vásárlók mindennapjainak részévé válik.
Egy kicsit olyan ez, mint amikor a telefonunkat töltjük, a legtöbben nem várunk addig, míg a készülékünk teljesen lemerül
– mondta Orford, hozzátéve, a vásárlók egy gyors, akár tíz perces töltésre is beállhatnak autójukkal, amíg vesznek egy doboz tejet az üzletben.
A projekt költségeit a VW és a Tesco közösen viselik, ám annak pontos méretét nem hozták nyilvánosságra, csupán annyit közöltek, hogy
több millió font értékű beruházásról van szó.
A Volkswagen Csoport egyébként igen ambiciózus terveket szövöget az e-autó piacon. A vállalat célkitűzése szerint 2025-re évi egymillió darabot értékesítene VW márkajellel futó járműveiből. Az autógyártó novemberben jelentette be, hogy 44 milliárd eurót fordít elektromos autók, önvezető járművek és új mobilitási szolgáltatások fejlesztésére 2023-ig, és egy új gyár létrehozásában is gondolkodnak az Egyesült Államokban elektromos járművek gyártására.
A VW és a Tesco elektromobilitási együttműködése nem példa nélküli, Németországban a nagy kiskereskedelmi láncoknál trenddé vált, hogy kidomborítsák az e-mobilitás iránti elköteleződésüket.
Augusztusban az Aldi jelentette be, hogy 28, autópályák közelében lévő üzleténél gyorstöltőket szerel fel, amelyekkel fél óra alatt 200 kilométernyi hatótávolsággal lehetnek gazdagabbak a cég vevői, mindezt térítésmentesen.
A német IKEA 53 áruháza kétharmadát szerelte fel eddig e-kutakkal, 2019-re pedig teljes lefedettséget ígér a svéd multi. A hullámra a Rewe, a Kaufland és a Lidl is felülne, utóbbi azzal állt elő, hogy minden újonnan nyitott diszkontjában lehetővé teszi az áramtankolást.
Hazánk legnagyobb, egyszerre kilenc elektromos autó fogadására alkalmas töltőállomását a héten avatták fel a Zala megyei Sormáson, az M7-es autópálya szomszédságában.
Balogh Sándor, a Nemzeti Közművekhez tartozó NKM Mobilitás Kft. ügyvezetője az átadáson arról számolt be, hogy a CNG-gázos töltőállomások terén már piacvezető, a cég tervei között szerepel az is, hogy az elektromos járművek töltőivel szintén meghatározó piaci szereplők legyenek.
Alig egy évvel ezelőtt adták át az első magyarországi e-töltőállomást, mára pedig már összesen 87 töltőpontjuk van országszerte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.