Brian Pierce, a több mint kétszáz légitársaságot tömörítő kereskedelmi szervezet vezető közgazdásza Genfben azt mondta, az utasforgalom 5,7 százalékkal 4,59 milliárdra emelkedhet, a légitársaságok árbevétele 7,8 százalékkal 885 milliárd dollárra javulhat.
Az előrejelzések szerint a kerozin ára az idei 80 dollár körüli csúcsról 60-65 dollár körüli értéken stabilizálódhat, ez viszont nem fog jelentősen segíteni a cégeknek, mert a jövő évi üzemanyagigényüket opciós ügyleteken keresztül nagyobb részt már lekötötték.
Részben emiatt az ideihez képest 2019-ben kerozinra 11 százalékkal többet, 200 millió dollárt kell majd költeniük.
Az összesített üzemi eredmény a kimutatás szerint 59,8 milliárd dollár lesz, 7,1 százalékkal több, mint amit 2018-ra várnak, az adózott eredmény pedig 9,9 százalékkal 35,5 milliárd dollárra javulhat 2019-ben.
Brian Pierce hangsúlyozta: 2019 is nagyon nehéz év lesz az európai légitársaságok számára a magas üzemelési költségek miatt, így jövőre is folytatódhat a konszolidáció az európai piacon, további légitársaságok csődölhetnek be.
Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója óvatos optimizmusának adott hangot, elmondása szerint a légiközlekedési iparág pénzügyi alapjai minden eddiginél erősebbek. Megjegyezte még, hogy október végéig csak Európában 14 millió perc volt a járatok összesített késése, ez 26 évnek felel meg, és ezt elfogadhatatlannak tartja, ezért azonnali cselekvésre szólította fel az érintett légiforgalmi irányító szolgálatokat és repülőtereket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.