Nem tett konkrét ajánlatot a szerda délelőtti bértárgyaláson a BKV vezérigazgatója a szakszervezeteknek – erről Schumacher Ferenc a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetségének (BKSZSZ) elnöke beszélt a Világgazdaságnak. Bolla Tibor türelmet kért, mivel a szükséges források egyelőre nem állnak rendelkezésre. Ugyanakkor jelezte, hogy a társaság a fővárossal közösen abban érdekelt, hogy minél hamarabb érdemi ajánlattal állhasson elő.
Az egyeztetésen a szakszervezetek oldalán a BKSZSZ mellett az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) és a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) vett részt.
Schumacher Ferenc arról is tájékoztatott, hogy ugyan az EKSZ által javasolt 15 százalékos béremelés mögé sem a BKSZSZ, sem pedig a VTDSZSZ nem sorakozott fel, de abban mindhárom szakszervezet egyetért, hogy legalább két számjegyű jövedelemfejlesztésre van szükség. Ez elől egyébként sem a főváros, sem a BKV nem zárkózott el, sőt, utóbbi jelezte, hogy olyan mértékben gondolkodik, amely segíti a munkaerő megtartását és megszerzését.
A kétszámjegyű béremelés a BKV-nak idén a mintegy tízezer dolgozója esetében 7-10 milliárd forintos plusz kiadást jelentene.
Erre a társaságnak nincs tartaléka, és az is kérdéses, hogy a főváros önállóan tud-e ehhez finanszírozást biztosítani. Ezért a BKSZSZ elnöke úgy vélekedett, hogy a kérdésben Budapest és a kormány megállapodására lesz szükség.
Utalt arra is, hogy a BKV-s munkavállalók bérfejlesztési üteme kapcsán mértékadó lehet a MÁV-nál és a Volánnál tető alá hozott alku. Erre még várni kell, ahogy a tárgyalásokat az is nehezíti, hogy sem a fővárosnak, sem pedig a BKV-nak nincs elfogadott költségvetése 2019-re. Előbbi február elejéig történhet meg, utóbbi pedig valamikor tavasszal.
Schumacher Ferenc hozzátette, hogy szeretnének január végéig egyezségre jutni a BKV vezetésével a béremelésről, de erre jelenleg nincs túl sok esély.
A BKV ugyan munkaerőhiánnyal küzd, de a probléma nem drasztikus. Főleg a járművezetőknél, a karbantartói és szerelői munkaköröknél, illetve a mérnököknél vannak üres álláshelyek. A BKSZSZ elnöke azt is hozzátette, hogy az elmúlt évek célzott béremeléseinek és a munkaerőpiaci kampánynak köszönhetően 2018 januárjához képest mintegy kétszázzal több sofőr dolgozik jelenleg a közlekedési vállalatnál.
Nincs időpont, mikor ülünk asztalhoz legközelebb. A mi feladatunk most, hogy javaslatot tegyünk az átlagos béremelési mérték mellett az egyes hiányszakmákra, valamint kulcspozíciókra vonatkozó béremelések nagyságára, amely az átlagos növeléstől eltérhet. A vezérigazgató pedig folyamatosan egyeztet a forrásokról a fővárossal
– nyilatkozta lapunknak a BKSZSZ elnöke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.