Elutasította a német Siemens AG és francia konkurense, az Alstom SA vasúti üzletágainak egyesülését szerdán az Európai Bizottság, mondván, hogy az ellentétes lenne az uniós belső piaci versenyszabályokkal.
Már korábban kiszivárgott, hogy a brüsszeli testület ellenzi az óriásfúziót, mert megítélése szerint az a jelenlegi formájában gyakorlatilag kiiktatná a versenyt a vasútépítés és vasútfejlesztés piacán, de sokan még bíztak benne, hogy a két vállalatnak bizonyos változtatásokkal sikerül meggyőznie a bizottságot.
A bizottság elutasította az egyesülést, mivel a cégek nem voltak hajlandóak orvosolni súlyos aggályainkat
– mondta Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos.
A német és a francia kormány által is támogatott fúzió célja az lett volna, hogy az Airbus mintájára létrejöjjön egy, a globális piacon Kínával versenyezni képes nagy páneurópai vasúti társulás.
Az már korábban kiszivárgott, hogy
az EB ellenzi a két versenytárs fúzióját, mert megítélése szerint kiiktatná a versenyt a vasútépítés és vasútfejlesztés piacán,
de a bejelentés időpontjáról eddig csak azt lehetett tudni, hogy a döntést február 18-ig kell ismertetni.
Joe Kaeser, a Siemens igazgatótanácsának elnöke egy január végén tett nyilatkozatában kiemelte, hogy a tervezett egyesülés valamennyi érdekelt hasznára válna, és „az egyetlen helyes válasz” arra a fejleményre, hogy állami irányítás alatt álló vállalatok igyekeznek terjeszkedni a nemzetközi piacon. Azonban a Siemens nem ragaszkodik minden áron az egyesüléshez – tette hozzá Joe Kaeser. Aláhúzta, hogy a leginkább az ICE nagysebességű vonatokról ismert vasúti üzletág nyereséges, és a fejlődésre vannak más lehetőségek is, mint az összeolvadás a TGV nagysebességű vonatok gyártójaként is ismert francia versenytárssal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.