Az elmúlt napokban a VG.hu több olvasója is arról panaszkodott, hogy megpróbált jegyet/bérletet vásárolni a BKK automatáiból, de a gép csak a pénzüket nyelte el, jegyet vagy bérletet viszont már nem kaptak. A felháborodott utasok sorra hívták a közlekedési vállalatot, ahonnan viszont csak azt közölték velük, hogy legyenek türelemmel. Megkerestük a közlekedési vállalatot, hogy mi állhat a jelenség mögött, illetve a megkárosított utasok mire készülhetnek ilyen esetben.
A BKK jelenleg több mint 360 darab jegykiadó automatát üzemeltet, mellyel napjainkra megháromszorozódott az értékesítési pontok száma. Ezek a készülékek hatszor több kártyás fizetési lehetőséget teremtenek
– szögezte le válaszában a vállalat. Hozzátették, a BKK jegykiadó automatáit szívesen használják az ügyfeleik, napjainkban az automatahálózat bonyolítja a teljes forgalom több mint 50 százalékát. Tájékoztatásuk szerint
az automaták megjelenésével párhuzamosan ugyanakkor megjelentek az automatákat eltömítő személyek is.
Az ő tevékenységük következményeként előfordul, hogy a készpénzes fizetési opció olykor nem elérhető, aminek okai az alábbiak lehetnek:
A közlekedési vállalat tájékoztatása szerint a jegyautomata-hálózat a 2018-as évben több mint 16,8 millió tranzakciót bonyolított le, melyhez viszonyítva az értékcikkek kiadásának elmaradása ügyében bejelentett hibák csupán 0,0027 százalékos arányt képviseltek, ami alacsonynak mondható – ez körülbelül 450 esetet jelent.
A jegy- és bérletértékesítő automaták informatikai távfelügyeletbe vannak kötve, így a munkatársaink a lehető leghamarabb értesülnek azok esetleges hibájáról és a vállalat azonnal megteszi a hibaelhárításhoz szükséges intézkedéseket – közölte a közlekedési cég. Felhívták a figyelmet továbbá, hogy aki nem jutott hozzá a jogos visszajáróhoz, vagy értékcikkéhez,
lehetőség szerint még a helyszínen lépjen kapcsolatba a BKK telefonos ügyfélszolgálatával
a 0613255255-ös telefonszámon a „2” majd „0” menüpontokat választva, vagy az automata kijelzőjén található díjmentesen hívható „Segítség” gomb megnyomásával. A BKK a bejelentett ügyeket minden esetben kivizsgálja és
30 napon belül a jogosnak bizonyuló esetekben visszatéríti az utasoknak az automatában maradt pénzt, vagy a beragadt értékcikk összegét.
A budapesti közösségi közlekedésben elővételi rendszer működik. Érvényes utazási jogosultság nélkül az utazást megkezdeni nem szabad, annak hiányában jogosan kezdeményezhetnek pótdíjazást a jegyellenőrök – hangsúlyozta a BKK. Hozzátették:
jegyvásárlási lehetőség hiánya a felszállás helyén nem mentesít a pótdíj megfizetése alól, ezért javasolják, hogy az utazásához szükséges jegyet vagy bérletet lehetőleg elővételben váltsák meg az utasok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.