Egyre többen vagyunk, egyre többen szeretnénk közlekedni, aminek természetes következménye, hogy zsúfoltabbá válik a város – hangsúlyozta előadásában az autómegosztó szolgáltatást nyújtó cég ügyvezetője. A Mol 2030-as stratégiájában többek között a mobilitás is a fókuszba került. A mobilitás területén az olajcég azt határozta el, hogy regionálisan piacvezető szerepre törekszik, a fogyasztók első számú választása kíván lenni.
Sáreczky Richárd elmondta, hogy 2030-ra 25 százalékkal többet fogunk utazni, amivel még zsúfoltabbá válhatnak a városok.
Egyetlen közösségi autóval ugyanakkor 10 magánautó is kiváltható
– hangsúlyozta az ügyvezető. A carsharing célja, hogy növeljük az autók kihasználtságát, hogy az autók ne csak parkolóhelyeket foglaljanak, hanem folyamatosan szállítsák az embereket.
Jelenleg egy magánautónak a fenntartási költsége 2 ezer euró, amiben a parkolási díjak még nincsenek is benne, csak a kötelező szervizek, valamint az amortizáció.
Európában 68 ezer közösségi autó fut az utakon, ezeket összesen 5,8 millió felhasználó használja, azaz „egy autóhoz akár több száz slusszkulcs is tartozhat”.
Az olajcég a Mol Bubi 2014-es bevezetése után tavaly indította el Mol Limo szolgáltatását, amelynek jelenleg 40 ezer regisztrált felhasználója van. Ennek a számnak a nagyságát szemléltetve Sáreczky Richárd elmondta, hogy
Szigetszentmiklós lakosságágnak például nem is kéne autót vásárolnia.
A Mol Limo bevezetése óta
A kocsikat a Mol tölti, tankolja, és a töltőhálózatot is az olajcég építi ki, valamint üzemelteti is. Kézi és automata váltós járművek is találhatóak a flottában, ahogy prémium kategóriás autók is.
A jelenlegi gépjárműparkban 100 elektromos Volkswagen Up!, 300 benzinüzemű Volkswagen Up! és 50 Mercedes-Benz A-osztály található.
Növelték a lefedett területüket is: jelenleg 77,5 négyzetkilométert fednek le, tehát 1 négyzetkilométerre átlagosan 6 autó jut.
Néhány éven belül azt tervezik, hogy 600 teljesen elektromos autó legyen a flottájukban, valamint kiterjesztenék a szolgáltatást Budapest közigazgatási határáig, ahogy a Liszt Ferenc repülőtér is elérhetővé válhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.