A Boeing repülőgépgyár üzembe helyezte a közelmúltban kétszer is katasztrófát szenvedő 737 MAX típusú gépek automatikájának új szoftverét, és dolgozik a kezeléséhez szükséges kézikönyvön – jelentette be szerda este az amerikai szövetségi légügyi hatóság (FAA).
A hatóság leszögezte: a repülésbiztonság szempontjából elsődleges fontosságúnak tartja e két feladat elvégzését. Annál is inkább, mert a vasárnap lezuhant etiópiai gép feketedobozainak franciaországi vizsgálatakor kiderült: a zuhanó gépen a pilóta nem találta meg a kézikönyvben a hiba orvoslásához szükséges manőver leírását.
A chicagói székhelyű Boeing a szoftver gyors frissítését ígérte, de az FAA szerda esti közleménye szerint a gyártó egy teljesen új szoftvert dolgozott ki.
Amerikai sajtójelentések szerint azonban az európai és kanadai légügyi hatóságok – a korábbi rossz tapasztalat okán – egyelőre gyanakvással fogadták hírt, maguk akarnak meggyőződni a vitatott 737 MAX típusú gépek biztonságosságáról.
Szerdán a tavaly ősszel lezuhant indonéziai Lion Air egyik áldozata nevében pert indítottak egy chicagói szövetségi bíróságon a Boeing ellen. A részletekről azonban a felperes nem nyilatkozott, és a repülőgépgyár szóvivője sem kommentálta a hírt.
A nap folyamán a Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI) is bekapcsolódott abba a nyomozásba, amely azt hivatott feltárni, hogy miként, milyen körülmények között adott repülési engedélyt az FAA a Boeing MAX-gépeknek. Az FBI bekapcsolódását demokrata párti kongresszusi politikusok is sürgették.
A képviselőházban a jövő héten hallgatják meg a Boeing vezetőit, valamint az FAA illetékeseit, és a szenátus is meghallgatást tervez a katasztrófákat okozó hibák felelőseinek kiderítésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.