BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Százhatvanezer tonna útszóró sót használtak fel a tél során

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2019. március 16-án lezárta a 2018-2019-es téli üzemeltetési időszakát, így a következő hónapokban újra a lokális és nagyfelületű burkolatjavítási, illetve többek között a növényzetgondozási és burkolatjel festési munkákra helyezik a hangsúlyt a szakemberek. A 2018. november 10-től tartó téli üzemeltetési időszak alatt közel 162 ezer tonna útszóró sót és több mint 9 millió liter kalcium-klorid oldatot juttattak ki a síkosságmentesítési munkáik során.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2018-2019-es téli üzemeltetési szezonja 2018. november 10-től egészen március 16-ig tartott, az Országos Közutak Kezelési Szabályzatának előírásai szerint. Ugyanakkor a társaság 93 mérnökségén a következő hetekben is lesznek olyan gépek készenlétben, amelyeket például hajnali fagyok, esetleges lefagyások esetén kellene bevetni – tájékoztatott a Magyar Közút Nonprofit Zrt. közleményében.

E szerint az elmúlt téli időszakban közel 162 ezer tonna sót és több mint 9 millió liter kalcium-klorid oldatot használtak fel az országos, a mintegy 32 ezer kilométeres közúthálózaton. A beavatkozások során a közútkezelő több mint 800 munkagépből álló gépparkja összesen több százezer munkaórát teljesített az utakon. Az univerzális munkagépeket a napokban átszerelik a tavaszi beavatkozásokhoz szükséges adapterekkel.

A következő időszakban elsősorban a burkolatjavítási munkákra helyezik majd a fő hangsúlyt a szakemberek. A társasághoz tartozó állami utakon az elmúlt hónapokban is folyamatosan végeztek lokális javítási munkákat a mérnökségek munkatársai, speciális, úgynevezett hidegaszfalt felhasználásával – írták.

Fotó: MTI/Krizsán Csaba

Hozzátették, országosan a tartósabb javítási munkák a melegaszfalt keverőtelepek újranyitását követően kezdődhetnek el. Az egyes beavatkozások ütemezésénél fontos szempont az adott útszakasz állapotán kívül annak úthálózati szerepe. Vagyis a melegaszfaltos munkákat első körben a gyorsforgalmi utakon, majd a főutakon, végül az alacsonyabb forgalmú mellékutakon végzik el a szakemberek. Az idei évben egyébként a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a teljes körű felújítási munkákon felül mintegy 200 ezer tonna aszfaltot használhat fel a lokális és nagyfelületű burkolatjavítási munkái során.

Fővárosi kátyúhelyzet: úthibák tízezreit kellett javítani

Kevesebb mint kétszáz kátyút tart számon pillanatnyilag a Budapest Közút Zrt. az általa kezelt utakon. A vállalat tavaly mintegy 422 millió forintot költött kátyúzásra, kárigényekre pedig 20 millió forintot fizetett ki.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.