Alaposan ráfeküdt az Uber a washingtoni lobbira, hogy a lehető legjobban alakítsa a körülményeket az április végére ígért IPO körül. A fuvarmegosztó vállalat már hatodik éve lobbizik a fővárosban, az idén már több területen beérte a legnagyobb vállalatokat.
Ugyan a lobbira költött 2, 3 millió dollár nem mondható hatalmasnak a Facebook 12,5 millió dollárjával szemben, de a lobbisták munkája bőven mérhető a legnagyobb tech vállalatokhoz. Az Uber 16 kormányügynökséget udvarolt körbe tavaly, míg a Facebook 18-at, a Google pedig 20-at. Emellett az Uber 15 területen lobbizott, ugyanannyin, mint a Facebook – derül ki a Bloomberg gyűjtéséből.
Az első két téma, amelyért hat éve folyamatos a lobbitevékenység, a vállalat fő tevékenységeihez kapcsolódik: a személyszállítási szabályok lazítása, valamint önvezető technológiák alkalmazása.
A Facebook és a Google már 2013-ban is jelentős összeget áldozott a washingtoni lobbistákra, az Uber akkor még csak alig 50 ezer dollárt. Rá is fér a vállalatra az érdekképviselet: az Uber arculatát alaposan megtépázták a volt vezérigazgató, Travis Kalanick körüli botrányok, a szexuális zaklatással és a borzasztó menedzsmentkultúrával kapcsolatos vádak. A tőzsdére lépés előtt a mostani vezérigazgató, Dara Khosrowshahi egy, a taxisokkal örök harcban álló garázsstartupból egy nemzetközi nagyvállalatot akar varázsolni.
A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.