Jelentősen romlott a német Lufthansa-csoport pénzügyi helyzete a március 31-ével záródott első negyedévben a tavalyihoz képest, a legtöbb pénzt a diszkont légitársaságok üzemelése vitte el – derül ki a Lufthansa-csoport honlapján kedden közzétett pénzügyi jelentésből.
Az adatok szerint az öt légitársaságot összefogó cégcsoport az első negyedévben a tavalyihoz képest mindössze 3 százalékkal tudta növelni árbevételét, amely így 7,8 milliárd eurót tett ki.
A költségek azonban ennél jóval nagyobb mértékben, 8 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit, a társaság 8,7 milliárd eurót fordított üzemelésre.
A kiigazított üzemi eredmény ennek nyomán 336 millió euró veszteséget mutatott a negyedév végén, szemben a tavaly ugyanilyenkor rögzített 52 millió eurós nyereséggel.
Az adózott eredmény a 2018 első negyedévi 39 millió eurós veszteség után idén 342 millió eurós mínuszban zárt, ez 777 százalékos mélyrepülésnek felel meg.
Az öt légitársaság közül mindössze egy, a legnagyobb haszonkulccsal dolgozó Swiss volt nyereséges, a zürichi székhelyű társaság 40 milliós nyereséget hozott, de ebben is 57 százalékos visszaesés mutatkozott. A hálózatos cégek közül a Lufthansa 102 milliós veszteséget termelt szemben a tavalyi 107 milliós nyereséggel, az Austrian Airlines 73 millióról 99 millióra növelte üzemi veszteségét. A diszkont Eurowings, valamint a pénzügyileg vele együtt kezelt Brussels Airlines ismét negatívban zárta a negyedévet, 256 milliós idei vesztesége 20 százalékkal rosszabb eredmény, mint tavaly ugyanilyenkor.
A német légitársasági csoport a magasabb kerozinárakat, valamint az európai piaci túlkapacitás miatti többletköltséget és jegyárcsökkenést okolta. Hozzátették ugyanakkor, hogy a tavalyi első negyedév kiugróan jóra sikerült, hogy az Air Berlin megszűnésével jelentős kapacitások szabadultak fel.
Előrejelzésében a társaság az év végére 5 százalék körüli árbevételhez viszonyított üzemi eredményt vár,
amellett, hogy kerozinköltsége a tavalyihoz képest várhatóan 600 millió euróval megugrik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.