BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Két hónapra lezárták az egyik ferihegyi futópályát

Az eddiginél lényegesen korszerűbb és megbízhatóbb műszeres leszállító berendezést kap a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér II. futópályája.

Az eddiginél lényegesen korszerűbb és megbízhatóbb műszeres leszállító berendezést kap a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér II. futópályája a 13L pályavégen is, emiatt két hónapra le kellett zárni a futópályát – derül ki a Budapest Airport Zrt. közleményéből.

A több mint egymilliárd forintos fejlesztés miatt várhatóan június közepéig tart az egypályás üzem, vagyis a nagy nyári csúcsforgalom idején már ismét két futópályával üzemelhet a budapesti légikikötő.

A közlemény szerint az új műszeres leszállító berendezés (ILS, vagyis Instrument Landing System) a legszigorúbb nemzetközi előírásoknak is megfelel majd, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy 15 méteres függőleges és 50 méteres vízszintes látótávolság mellett is lehet fogadni és indítani a repülőgépeket, akár sűrű ködben, esőben, havazásban vagy sötétben.

Ennek alapján a budapesti repülőtér is teljesíti az ún. CAT IIIB műszeres megközelítésre vonatkozó nemzetközi előírásokat, amelyek alapján a fenti paraméterek szerint érkezhetnek és indulhatnak a repülőgépek Budapestről –

vagyis még biztonságosabb lesz a repülés.

Az új rendszer telepítéséhez és beüzemeléséhez kb. nyolchetes pályazárra van szükség a II. futópályán. Ez alatt az idő alatt nemcsak az új berendezést építik ki, hanem elvégeznek egy sor olyan karbantartási és javítási munkát, amit csak pályazár mellett lehet megvalósítani. Így

egyebek mellett kicserélik a futópálya betonjába és szélére épített pályafényeket, kijavítják a beton apróbb hibáit, befejezik a dilatációs hézagokat kitöltő anyag cseréjét korszerűbb műgyanta alapúra, kicserélnek 121 vízelvezető betonaknát a pálya mellett és az elektromos kábeleket is felújítják. A felújítás teljes költsége eléri az 1,3 milliárd forintot, ami kicsivel több, mint 4 millió euró.

Minden tőlünk telhetőt elkövetünk annak érdekében, hogy a lehető leggyorsabban és a legjobb minőségben végezzük el a műszeres leszállító rendszer telepítését, összhangban az Európai Repülősbiztonsági Ügynökség (EASA) és a magyar légiforgalmi és repülőtéri hatóság előírásaival

– jegyezte meg Eiszrich László, a Budapest Airport Műszaki Központjának vezetője.

Fotó: Budapest Airport

A műszaki igazgató hozzátette:

A munkák elvégzését követően még biztonságosabb lesz a repülési üzem Budapesten, hiszen a 2015-ben megkezdett fejlesztési program lezárását követően a budapesti légikikötő valamennyi megközelítési iránya a legmodernebb műszeres leszállító rendszerrel rendelkezik majd.

A II. futópálya zárása miatt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren két hónapig csak a 3 kilométer hosszú I. futópálya lesz használatban.

A vállalat szerint mindez nem okoz változást a budapesti kerületek feletti forgalomban,

Vecsés városa felett viszont átmenetileg megnő a légiforgalom. A Budapest Airport erről már korábban előzetesen tájékoztatta a város lakosságát is, akiknek közleményükben is megköszönték a türelmet és a megértést.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.