A Boeing vezetése már a tavaly őszi indonéz repülőgép-katasztrófa előtt egy évvel tudott a 737 MAX repülőgépek típushibáiról, de hallgatott róluk – erről a The Wall Street Journal (WSJ) amerikai lap közölt cikket. Az újság értesülései szerint a gyár vezetői már az első modellek gyártása után észlelték a problémákat, de nem jelezték a szövetségi légügyi hatóságnak (FAA). A WSJ azt is írja, hogy a repülőgépgyártó vállalat az indonéziai Lion Air légitársaság gépének tavaly októberi katasztrófája után is csak néhány légitársasággal és néhány pilótával osztotta meg a vonatkozó információkat, de akkor is csak részlegesen.
A gyár illetékes tisztségviselői csak öt hónappal később, az etióp légitársaság járatának Addisz-Abeba melletti lezuhanása után kezdtek beszélni a biztonsági hibákról, de a nyilvánosság előtt még akkor sem fedték fel, hogy szoftverhibáról van szó. Ennek napvilágra kerüléséig újabb hat hetet kellett várni. A lap az FAA szóvivőjére hivatkozva azt közölte:
minderről a légügyi hatóság vezetőjének sem volt tudomása.
Ennek kapcsán a kiszivárgó hírek szerint mind a hatóság, mind a chicagói repülőgépgyár vezető munkatársai egyre növekvő aggodalommal vetik fel, hogy vajon mennyire működik átláthatóan a Boeing, és milyen mértékben hallgatta el szándékosan a pilótafülkében észlelt biztonsági hibákat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.