Igazi közlekedési központtá válik a Szent Gellért tér: biciklik, rollerek és autók is rendelkezésre állnak a fővárosiak számára. A mobilitási pont ünnepélyes megnyitóján Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes elmondta, 2017 májusában indult a Cities-4-People elnevezésű európai uniós projekt, amelynek keretében öt európai város – köztük Budapest – arra vállalkozott, hogy különböző közlekedési megoldásokat teszteljen. A projekt célja, hogy közösségi tervezéssel emberközeli megoldásokat hozzanak létre, ezeket teszteljék és értékeljék.
A fővárosi önkormányzat elkötelezett ebben a munkában, és szeretnék jobban megismerni a budapestiek igényét a mobilitás területén – hangsúlyozta a főpolgármester-helyettes.
Szalay-Bobrovniczky Alexandra közölte, a projekt célterülete a budai Duna-part Margit híd és Műegyetem rakpart közötti szakasza. A projekt során három kísérleti elem valósul meg: a mobilitási ponton kívül egy hétvégi gyalogos- és kerékpárosbarát forgalomtechnikai beavatkozás a budai felső rakpart Erzsébet híd és a Szabadság híd közötti szakaszán, továbbá a turistaösvényekhez hasonló, „budai sétaösvény” elnevezésű gyalogos útvonal.
Elsőként a mobilitási pontot adták át, amelynek lényege, hogy többféle szolgáltatás érhető el egy központi helyen. A Szent Gellért téren igénybe lehet venni a LIME elektromosroller-megosztó, a Mol Bubi és a Donkey Republic kerékpármegosztó, a Mol Limo és a Green Go autómegosztó szolgáltatást – mondta a főpolgármester-helyettes, hozzátéve, hogy a kéthónapos kísérlet során várják a felhasználók véleményét.
Kiemelte,
a tesztidőszak eredményei nagyban segítik majd a budapesti közlekedési rendszer hatékonyabb működését.
Nemesdy Ervin, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a megnyitón bejelentette, hogy a Mol Bubi közbringarendszer pénteken 16 új gyűjtőállomással és 300 új kerékpárral bővült. Ezekkel együtt már 143 állomás van Budapesten, és a rendszerben 1846 kerékpár áll rendelkezésre a fővárosban.
A BKK közleménye szerint A VII., IX., XI., XIII. és XIV. kerületben alakítottak ki új állomásokat, egyebek közt az Almássy téren, a Dohány utcai zsinagógánál, a Műegyetem rakparton, az Infoparknál, a Pap Károly utcában, a Béke téren és Rákosrendező vasútállomáson.
A fejlesztésnek köszönhetően olyan frekventált, sokak által látogatott területeken, mint a XI. kerületi egyetemi negyed, illetve az Infopark, hat új gyűjtőállomással bővül a rendszer. A VII. és IX. kerületben is sűrűbb lett a szolgáltatási terület: a felhasználók négy új helyszínen vehetik fel és tehetik le a kerékpárokat.
A szolgáltatás területileg is bővült: a XIII. kerületben a Rákosrendező térsége (Szegedi úti tengely) is elérhetővé vált a kerékpárokkal. Ez azért is fontos, mert a vonattal Budapestre érkezőknek nem szükséges a Nyugati pályaudvarig bemenniük a Váci út eléréséhez.
Erb Szilvia, a Közlekedéstudományi Intézet ügyvezetője arról beszélt, hogy jelentősen át fog alakulni a városi és az országos közlekedési kultúra, a közlekedési szokások. Példaként említette, hogy a járműfejlesztések során az elektromos meghajtásúak mellett folyamatos kutatást végeznek a gáz- és hibridmeghajtású, valamint az önvezető járművek esetében.
A megnyitón elhangzott, hogy
a Mol Limo ma már 450 autóval áll rendelkezésre, a Green Go szolgáltatása keretében 300 elektromos autó vehető igénybe, a Donkey Republicnak 350 biciklije van Budapesten, továbbá jelenleg a fővárosban közösségi rendszerben 200 elektromos roller érhető el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.