A kormány előtt fekszik a vasútstratégia, amely lehetővé tenné, hogy 2025-ig minden nagyvárosba jelentősen csökkentse a menetidőket a MÁV-Start – mondta Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a cég sajtótájékoztatóján. Ehhez a pályaállapotok javítása mellett további szerelvények beszerzésére lesz szükség. Ma mindössze 82 kilométeren – a Budapest–Hegyeshalom vonalon – lehet 160 kilométeres sebességgel utazni, 2022-re elvileg már 400-500 kilométeren. A következő öt évben a főváros és a nagyobb városok között olyan menetidők érhetők majd el olyan árakon, amelyek a következő 10-15 évben versenyképesek lehetnek az egyéni autós közlekedéssel szemben. Homolya Róbert szerint ma a különböző közlekedési lehetőségek között nem azonosak a versenyfeltételek, a vasúti közlekedéssel szemben például illegális versenyt támasztanak az adózást megkerülő autómegosztó szolgáltatások. Ezért az ilyen cégek ellen a kormány fellépését fogja kérni a MÁV.
A szerelvények esetében előrelépés, hogy épp tegnap írta alá a MÁV és a Stadler az emeletes motorvonatok szállításáról szóló szerződés opcionális meghosszabbítását.
Az első 19 után újabb 21 KISS szerelvény beszerzésére kerülhet sor, ha megnyílnak a 2021 utáni uniós források. A fejlesztések része a MÁV IC+ személykocsiprogramja, amely távolsági vasúti kocsi saját gyártását takarja. A kezdeti kudarcok ellenére a program folytatása mellett döntött a MÁV-Start, miután a gyártás teljes logisztikáját újraépítették. Korábban ez a program rosszul működött, rosszul volt kommunikálva, de ez mára megváltozott – hangsúlyozta Kerékgyártó József.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.