Az előzetes tervek szerint
jövőre húsz szóló és további húsz új csuklós autóbuszt állít forgalomba a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV)
– közölte a fővárosi cég a Világgazdaság érdeklődésére. A szóban forgó járművekről részleteket nem közölt, egyelőre annyi biztos, hogy valamennyit a legkorszerűbb Euro 6-os környezetvédelmi besorolású motorral szerelik, és Európában készülnek. A vonatkozó ajánlatkérés még márciusban jelent meg, az opcionális mennyiség a szóló és csuklós típusok esetében is nyolcvan-nyolcvan járműre szól, vagyis összesen kétszáz nulla kilométeres busz érkezhet a BKV flottájába. A keretszerződés 2023-ig szól.
A vállalat a napokban azt közölte, hogy az eljárások eredményesen fognak lezárulni, a szerződések aláírása zajlik. A piacon keringő,
nem hivatalos információk szerint a BKV új generációs, török gyártású Mercedes Conecto modelleket szerez be, amelyeket az ITK Holding valamelyik leánya szállíthat.
A 2020-as kilátások a járműpark szempontjából jóval kedvezőbbek az eddigieknél. Az idén például összesen csak 26 használt dízel- és hibrid üzemű buszt hoz a tömegközlekedési cég, ezek jellemzően Svájcban és Németországban futottak. Zömük Euro 5-ös és 6-os Volvo, valamint Euro 3-as kibocsátású Van Hool, de van köztük egy Mercedes-Benz Sprinter is. Tavaly mindet egybevetve 51 használt és tíz új (ezek magyarországi Modulók) járművel bővült a fővárosi buszpark. A BKV a járműbeszerzési politikájára vonatkozó kérdésre azt válaszolta, hogy elkötelezett a fenntartható fejlődés mellett, az elmúlt években hozott intézkedéseinek eredményei pedig megmutatkoznak a hatékonyság javulásában. A budapesti buszflotta 971 járműből áll.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.