Több részlet is kiderül a Volánbusz Zrt. és a hat regionális közlekedési központ integrációja kapcsán abból az emlékeztetőből, amely a hét elején készült a társaság és a szakszervezetek találkozójáról. Bánhidi-Nagy Attila, a cég vezérigazgató-helyettese egyebek mellett arról beszélt, hogy folyik az a vizsgálat, amely meghatározza a jövőbeni régióközpontokat.
A Szolnok, Budapest, Szombathely tagozódás tűnik a leginkább indokoltnak. Hozzátette, hogy a vállalatirányítási feladatok központosítása nem feltétlenül jelent majd minden esetben budapesti vezetést, mivel fontos az üzemek és a telephelyek fenntartása. A helyi közszolgáltatást irányító szervezet tervezett központja így például Székesfehérvár, a műszaki logisztikai tevékenységet Tatabányáról látnák el, az oktatási centrum pedig Szegeden működne. Azt is elmondta, hogy külön szervezet látja el és fogja össze a helyi és a helyközi közlekedési tevékenységet, vagyis a helyi önkormányzati tulajdonban lévő társaságok nem érintettek a beolvadásban.
Kiemelte, hogy az egyesülés magával vonja a vezetői létszám csökkentését. Erre vonatkozóan az is elhangzott, hogy készül az új munkaköri struktúra, amelyről a munkavállalókat írásban, az integráció napjával egyidejűleg tájékoztatják majd. A kollektív szerződések harmonizációja még zajlik, mivel azok meglehetősen eltérnek egymástól. A vezérigazgató-helyettes leszögezte, hogy a buszvezetőket a bekövetkező változás nem érintheti hátrányosan a szerződéseikben rögzített alapbér, valamint a pótlékok kifizetésében.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.