BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ötven állomást újít fel a MÁV 2023-ig

A vasúttársaság a saját forrásaiból évente 4-5 milliárd forintot szeretne fordítani a munkálatokra, a legforgalmasabb elővárosi vonalakra koncentrálnak.

A MÁV Zrt. 2023-ig 50 vasútállomást újít fel, a vasúttársaság a saját forrásaiból évente 4-5 milliárd forintot szeretne fordítani a munkálatokra, amelyek az épületek állapotának javítását, az utasforgalmi terek komfortosabb kialakítását szolgálják – mondta a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hétfőn sajtótájékoztatón Budapesten.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója sajtótájékoztatót tart vasúttársaság 50 megújuló állomás elnevezésű programjáról a Kőbánya alsó megállóhelyen 2019. augusztus 26-án.
Fotó: Mòricz-Sabján Simon / Világgazdaság

Homolya Róbert hozzátette, a MÁV-Start Zrt. utasforgalmi és jegypénztári adatai alapján választották ki az „50 megújuló állomás” elnevezésű karbantartási program állomásait.

Elsősorban a Budapest – Cegléd – Szolnok (100A vonal) és a Budapest – Vác – Szob (70-es vonal) vasútvonal állomásaira koncentrálnak, mivel ezek a legforgalmasabb elővárosi vonalak, és a jövőre forgalomba álló KISS emeletes motorvonatok is ezeken a vonalakon szállítják majd az utasokat.

A 100A vonali megállók közül bekerült a programba Kőbánya-Alsó, Kőbánya-Kispest, Pilis, Monor és Vecsés is, a 70-es vonalnál pedig Szob, Sződ, Sződliget, illetve Dunakeszi-Gyártelep állomás.

Az elővárosok leterheltségét mutatja, hogy a Budapest – Cegléd – Szolnok vonalon közlekedő vonatokat évente 15-19 millió utas veszi igénybe – mondta, és kiemelte, hogy ezen a szakaszon Zugló állomáson és Kőbánya-alsón zajlanak a munkálatok, utóbbin eltávolították az épület burkolatát, kicserélték a perontetőt és felújították a pályaszakaszt. A további feladatok közé sorolta az utasforgalmi terek kifestését.

Az átalakítások célja, hogy európai, az utasokhoz méltó környezetet tudjanak kialakítani

– jelentette ki a vasúttársaság elnök-vezérigazgatója.

Elsősorban a Budapest – Cegléd – Szolnok (100A vonal) és a Budapest – Vác – Szob (70-es vonal) vasútvonal állomásaira koncentrálnak Fotó: Móricz-Sabján Simon / Világgazdaság

Kérdésre elmondta azt is, hogy az egyes megállók karbantartására mintegy 300-400 millió forintot fordítanak, az épületek állapotától függően. Hozzátette, a munkálatokat a MÁV Zrt. 100 százalékos tulajdonában álló MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft. végzi.

Arról is beszámolt, hogy a program részeként folytatódik a Keleti Pályaudvar felújítása is, a tervek között szerepel, hogy még év végéig átalakítják a vizes blokkot, jövőre pedig elkezdődik a jegypénztárak felújítása.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.