BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több száz milliós bírságot kapott a Wizz Air

A Fővárosi Kormányhivatal első fokon összesen 300 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Wizz Air légitársaságra, a sorozatos szabálysértések miatt.

Budapest Főváros Kormányhivatala az elmúlt két hónapban összesen hét esetben folytatott fogyasztóvédelmi vizsgálatot a Wizz Air légitársasággal szemben – tájékoztatott közleményében a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára szerdán. Tuzson Bence közleménye szerint, ezekből öt esetben – a május 25-i Frankfurt – Budapest, a június 6-i London – Budapest, a június 19-i Brüsszel – Budapest, a június 25-i London Gatwick – Budapest, valamint a június 30-i Marosvásárhely – Budapest járattal kapcsolatban – állapított meg szabálysértést.

Fotó: Földi D. Attila

Ismétlődő jogsértés esetén a lehető legszigorúbb büntetésre számíthatnak a fogyasztókat megkárosító társaságok, éppen ezért, a kormányhivatal első fokon összesen 300 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Wizz Air ellen, amelyről a mai napon tájékoztatta a légitársaságot.

Minden esetben a legszigorúbban fellépünk az utasok megtévesztésével, megfelelő tájékoztatásuk elmulasztásával, illetve az ellenük tanúsított jogszerűtlen magatartással szemben – teszi hozzá közleményében a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára.

A Wizz Air június 25-i London-Gatwick-Budapest járatán utazók több mint 24 órás késéssel indulhattak csak útnak, június 30-án pedig a Marosvásárhely-Budapest járatnál a helytelen utastájékoztatás és az utasok megtévesztése, illetve a velük szemben tanúsított magatartás miatt indult eljárás.

A Wizz Air reagált a döntésre

 

A Wizz Air az MTI megkeresésére csalódottságának adott hangot a döntéssel kapcsolatban, leszögezték ugyanakkor, hogy elsőfokú, nem jogerős ítéletről van szó, amelyet tanulmányoznak és további nyilatkozatokat ezzel kapcsolatban nem tesznek.

 

Hozzátették: az elmúlt három hónapban a Wizz Air több mint 60 ezer repülőjáratot üzemeltetett sikeresen, amelyek közül a nyári főszezonban kevesebb, mint 1 százalék szenvedett el jelentősebb késést, vagy kellett törölni a járatot. A Wizz Air közleményében elnézést kért az utasoktól és azt írta, mindent megtesznek, hogy csökkentsék a működési zavarokat.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) éppen a múlt héten közölte, hogy elfogadta a Wizz Air kötelezettségvállalását egy másik kifogásolt ügyben, a Wizz Flexszel kapcsolatban, így a szolgáltatást 2010 óta igénybe vevő fogyasztóknak együttesen 250 millió forint kompenzációt fizet a légitársaság, és a díjkülönbözetet is megkapják azok, akik igénybe vették a szolgáltatást és az új járatra szóló viteldíjuk alacsonyabb lett volna, mint az eredeti repülőjegy ára, mégis a magasabbat kellett kifizetniük.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.