A légicég honlapján csütörtökön publikált közlemény szerint Budapestre az American Airlines Boeing 787-8-as Dreamlinerei közlekednek hetente négy alkalommal május 7-től október 24-ig. A társaság emellett a régióban Krakkóba és Prágába is indít járatokat Chicagóból.
Az Illinois-i nagyváros és Budapest között tavaly létesült először közvetlen összeköttetés, a LOT Polish Airlines indított járatot a két város között, amely egész évben heti kétszer közlekedik. A jövő évtől azonban a LOT már csak a nyári menetrendi időszakban jár majd Chicagóba Budapestről, és változatlanul hetente két járat közlekedik, amelyet az American Airlineshoz hasonlóan szintén Boeing 787-8-as Dreamlinerekkel teljesítenek.
Az American Airlines a Malév 2012-es csődje előtt Budapest és New York között biztosított járatokat a nyári időszakban, de a nemzeti légitársaság csődje miatt 2012 májusában már nem újította meg a járatot. A légicég tavaly tért vissza Budapestre, amikor a LOT New York-i és chicagói járatának megnyitásával egy időben Philadelphiába indított új járatot, amely az idei és a jövő évi nyári menetrendben is közlekedik, az American Airlines Boeing 767-300-asainak fedélzetén lehet eljutni Pennsylvania állam legnagyobb városába.
Prágát Budapesttel összekötő vasúti járatokat indít 2020 júniusától a RegioJet cseh közlekedési vállalat – közölte Ales Ondruj, a RegioJet szóvivője csütörtökön Prágában.
A RegioJet kezdetben naponta két-két járatot indít mindkét irányban Brünnön (Brno) és Bécsen keresztül. A gyakorlatban a RegioJet jelenleg már létező
Prága-Bécs járatainak a meghosszabbításáról van szó Budapestig.
A Radim Jancura cseh vállalkozó tulajdonában lévő RegioJet ezzel a lépésével konkurenciát, vetélytársat hoz létre a cseh, illetve az osztrák államvasutaknak. A Cseh Vasút (Ceské dráhy) részvénytársaság Prága-Budapest járatai Brünnön és Pozsonyon keresztül kötik össze a két fővárost, az osztrák ÖBB pedig a Bécs-Budapest járatokat üzemelteti.
A cseh közlekedési vállalatnak a járat üzemeltetéséhez osztrák, illetve magyar partnerre van szüksége. Magyarországon ez a partner a Continental Railway Solution, Ausztriában pedig a West Bahn cég lesz. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a RegioJet szerelvényeit osztrák és magyar területen az illető cégek mozdonyvezetői fogják vezetni, s a vonatfelelősök is a partner cég alkalmazottai lesznek. A szerelvények kiszolgáló személyzete azonban végig a RegioJet alkalmazottaiból áll majd.
A menetjegyek árai egyelőre nem ismeretesek. A szóvivő közleménye szerint buszjegyszintűek lesznek, azaz alacsonyabbak, mint a jelenlegi vasúti menetjegyeké. A RegioJet autóbuszaira a két főváros között 645 koronáért lehet Prágában jegyet venni.
Az állami Cseh Vasút naponta hat szerelvényt indít Prágából Budapestre, s egyet éjjel. Az interneten a menetjegy ára 1633 korona.
Az osztrák vasutak mintegy 40 eurót kérnek a Bécs-Budapest vasúti járatért, ami mintegy 1000 cseh korona. A RegioJet legolcsóbb autóbuszjegye Bécsből Budapestre az interneten 299 koronába kerül. A RegioJet, amely a legnagyobb magánkézben lévő cseh vasúti társaság, az első fél évben 3,1 millió utast szállított, ami éves szinten 12 százalékos növekedés. A növekvő utaslétszámra való tekintettel a RegioJet szintén új szerelvényeket vásárol. A cég értékpapírok kibocsátásából erre a célra 921 millió koronát szerzett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.