A fővárosi metróhálózat átlagosan 99,75 százalékos pontossággal felelt meg 2012–2018 között a vonatkozó vonatközlekedési tervnek – válaszolt a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) a Világgazdaságnak. A társaság szerint a mutató értéke összességében nemcsak, hogy elégedettségre ad okot, de más európai metróvonalakhoz viszonyítva is rendkívül jó.
Hetven szerelvény 415 metrókocsija összesen 42 kilométeren közlekedik. A pálya kiterjedtségén túl a kocsik számosságából, illetve a föld alá épített infrastruktúra összetettségéből is következik, hogy a metróközlekedésben sokféle típusú meghibásodás előfordulhat. Lapunknak arra a kérdésére, hogy ezek közül melyek a leggyakoribbak, a BKV nem tért ki.
Hangsúlyozta viszont, hogy az M3 vonalán mintegy 69 milliárd forintból az orosz Metrovagonmas által felújított és korszerűsített, 2016-ban forgalomba állított 37 szerelvény a 2-es és a 4-es vonalon használt Alstom kocsikhoz hasonlóan megfelel a kor elvárásaink.
A kék metró modernizálása után napi félmillió utas utazhat kényelmesebb feltételek között, és nagymértékben javultak a járművezetők munkakörülményei, illetve az utazás megbízhatósága is
– hangsúlyozták.
Ennek alátámasztásaként a BKV beszámolt arról a kimutatásról, amely szerint a 3-as metró szerelvényeinek meghibásodási statisztikái nem rosszabbak a piros és a zöld vonalon futó, a francia Alstomtól újonnan vásárolt járművekéinél. A gyakorlatban mindhárom vonalon 5-10 olyan hiba jut egymillió megtett kocsikilométerre, amely befolyásolhatja az utasforgalmat is.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatják
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.