A korábbihoz képest 2020-ban újszerű logika szerint zajlanak a Budapesti Közlekedési Zrt.-nél (BKV) a béremelési tárgyalások. A főváros mint tulajdonos ugyanis úgy döntött, hogy nem tájékoztatja a menedzsmentet arról, mekkora fedezet áll rendelkezésre erre a célra Budapest még tervezés alatt álló, idei büdzséjében. Ugyanakkor azt várja el Bolla Tibor vezérigazgatótól, hogy minél hamarabb állapodjon meg a szakszervezeti oldallal, a megkötött egyezséget pedig utóbb terjessze be a Karácsony Gergely főpolgármester által vezetett közgyűlés elé. Arra azonban semmiféle garancia nincs, hogy az alkut jóváhagyják.
A társaságnál működő két nagy munkavállalói érdekképviselet, a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége (BKSZSZ) és a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ), valamint a harmadik, lényegesen kisebb dolgozói erőt maga mögött tudó Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ)
egyaránt 15 százalékos fizetés- és cafeteriaemelést akar elérni a BKV-nál erre az évre.
A cég a legutóbbi, múlt csütörtöki bértárgyaláson annyit jelzett, hogy a mértéket 8 és 15 százalék között tartja reálisnak.
Elképzelhető ugyan, hogy a munkavállaló és a foglalkoztatottak dűlőre jutnak a kérdésben, de ehhez végül Budapest mégsem tud kellő forrást biztosítani, így aztán az egyezség nem lesz tartható.
Egyszázaléknyi béremelés bruttó 771 millió forintból jönne ki a közlekedési vállalatnál, vagyis a 15 százalékos követelés teljesítéséhez mintegy 11,5 milliárd forint többletpénzt kellene találnia a fővárosnak.
Karácsony Gergely korábban azt közölte, hogy a városháza nem tudja teljesíteni a 15 százalékos bérfejlesztést.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői cikkében olvashatja!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.