A felújított 3-as metró egyes számú prototípus szerelvény hat kocsijának padlójával probléma volt, amely már az üzemeltetés során merült fel, a BKV jelezte, és december elején megkezdődött a feltárás – tájékoztatott Héri József, metró üzemigazgató. A feltárás közben szembesültek azzal, hogy
a járófelület alatt lévő két milliméteres acéllemezen olyan korróziós nyomok láthatók, amelyek azonnali beavatkozást igényelnek.
Felszólították a Metrovagonmast, hogy
tegye meg a szükséges lépéseket, december közepén egyeztették a feladatokat, és elkezdődtek a vonatok javítása.
A korróziót a nem megfelelő szigetelés okozta, a BKV kapott egy hivatalos levelet az oroszoktól, amelyben tájékoztatják a társaságot, hogy az első három prototípus szerelvény kocsijait átvizsgálva arra a megállapításra jutottak, jobb, ha a kocsiszekrényt újra gyártják, mintha felújítják.
Héri József a Világgazdaságnak elmondta,
a szerződés értelmében a társaság járműállási kárátalányt kap a kivonást követő harmadik naptól kezdve naponta 23 ezer eurót.
Még egyelőre csak az igénybejelentés történt meg, azt ugyanis még egyenlőre nem lehet tudni, hány napig áll majd a szerelvény. Valójában a BKV-t anyagi kár nem érte, és minden javítási munkát garancia keretében látja el a Metrovagonmas.
Már eddig is több kocsit megvizsgáltak szúrópróbaszerűen a szériából, máshol nem találtak ilyen jellegű problémákat, de minden kocsit végig fognak nézni, és megteszik a szükséges intézkedéseket. Az ellenőrzések úgy fognak történni, hogy az ajtóknál megbontják a padlót – mivel a tapasztalat alapján az ajtóktól indulnak a problémák – és akkor már látszódni fog, van-e bármilyen hiba.
Az üzemigazgató kiemelte, minden kocsi biztonságos ma is, ha az alaplemez nem lenne a padlóban, csak a rétegelt lemez, akkor is abszolút biztonságos lenne. A pénteki felügyelőbizottsági ülésen a metrókocsik vizsgálata fontos téma lesz, és meghozzák a szükséges döntéseket – tájékoztatott az üzemigazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.