Egyetemlegesen 115 millió forint bírságot szabott ki a Közbeszerzési Hatóság keretében működő Közbeszerzési Döntőbizottság a Budapesti Közlekedési Zrt.-re (BKV) és a Budapesti Közlekedési Központ Zrt.-re (BKK), mert megsértették a közbeszerzési törvény egyes pontjait
– derül ki a bizottság szerdai határozatából. A testület a budapesti közösségi közlekedési eszközök és közlekedési köztéri reklámhelyek reklámcélú hasznosítására – reklámtender – kiírt pályázat kapcsán marasztalta el a két társaságot, egyúttal arról is döntött, hogy megsemmisíti a tárgyi koncessziós beszerzési eljárásban 2019. november 7-én az ajánlattevők (JCDecaux Hungary Zrt., illetve a Publimont Kft.) részére elküldött összegezést. A közbeszerzés értéke nettó 5,736 milliárd forint, a szankcióban megszabott összeget 15 napon belül kell befizetni az államkincstárnak.
Mint arról a Világgazdaság elsőként beszámolt,
Karácsony Gergely beterjesztésére hivatkozva a BKV és a BKK – jóval az ajánlattételi határidő után – eredménytelennek nyilvánította, majd lezárta a 2016 óta húzódó reklámtendert.
A főpolgármester Fővárosi Közgyűlés által elfogadott javaslata ugyanis megtiltotta a fővárosi cégeknek, hogy egy évnél hosszabb időre szóló, a tulajdonukban, használatukban vagy vagyonkezelésükben lévő reklámfelületek hasznosítására vonatkozó megállapodást írjanak alá. Mivel a két közösségi közlekedési cég négy plusz opcionálisan további négy évre szervezte volna ki a reklámhelyek értékesítését, a fejlemények után úgy értékeltek, hogy képtelenek a koncessziós eljárás teljesítésére.
A lépés lapunk számításai szerint évente több mint egymilliárd forint bevételkiesést okozott, a négyéves időszakra vonatkoztatva tehát több mint négymilliárd forintnyit. Úgy tudjuk, jelenleg havonta 55,3 millió forintért adja ki a reklámhelyeit a BKV, a győztes ajánlatot benyújtó JCDecaux Hungary Zrt. viszont 142 millió forintot kínált.
A felújított 3-as metró egyes számú prototípus szerelvény hat kocsijának padlójával probléma volt, ami már az üzemeltetés során derült ki. A BKV jelezte a hibát, és december elején megkezdődött a feltárás – tájékoztatott tegnap Héri József metró-üzemigazgató. A cég felszólította a szerelvényeket szállító orosz Metrovagonmast, hogy tegye meg a szükséges lépéseket. A feladatról december közepén egyeztettek, majd elkezdődött a javítás. A korrodálódást a nem megfelelő szigetelés okozta. Az eredeti szerződés értelmében a BKV járműállási kárátalányt – naponta 23 ezer eurót – kap a kivonást követő harmadik naptól kezdve. Egyelőre csak az igénybejelentés történt meg, azt ugyanis még nem lehet tudni, hogy hány napig áll majd a szerelvény. | K. M. I.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.