Szigorítani és pontosítani kellene az utasok kártérítésére vonatkozó szabályokat a légiközlekedésben – mondta Bolyó Anikó, a Flight-refund kft. ügyvezetője hétfő reggel az M1 csatornán.
Az ügyvezető elmondta: pontosításra azért lenne szükség, hogy az utasok is tisztában legyenek azzal, mikor igényelhetnek kártérítést.
A légitársaságok például gyakran hivatkoznak rendkívüli körülményre, amikor elutasítják a kártérítést, de azt már nem magyarázzák meg, hogy mi is pontosan ez a körülmény.
Egy németországi felmérés szerint az utasok 86 százaléka nincs tisztában a saját jogaival – mondta.
Ha a törvény pontosan felsorolná, hogy mi tartozik az említett kategóriába, akkor az utas azzal is tisztában lenne, hogy mire nem vonatkozik a kártérítés, így könnyebben érvényesíthetné jogait
– tette hozzá.
Szólt arról is, a kártérítés mellett kárenyhítési kötelezettségük is van a légitársaságoknak, ami például adott esetekben az utasok ellátását, elszállásolását jelenti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.