Kiírta az 5-ös metró első ütemének tervezésére szóló nyílt uniós közbeszerzési tendert a Budapest Fejlesztési Központ (BFK).
A pályázat egy olyan nagyszabású program kezdete, amely a HÉV-közlekedés teljes megújításával és bővítésével a következő évtized legjelentősebb beruházása.
Megvalósulása a Budapesten és az agglomerációban lakók közlekedését is segíti
– mutatott rá Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára a BFK közleménye szerint. A mai elővárosi vasutak utasszáma akár meg is duplázható, ha a kötöttpályás közlekedés az autóval versenyképes alternatívát kínál, ennek pedig fontos lépése a HÉV-ek fejlesztése.
A tervek megvalósulása esetén akár heti egymillió utas átszállásmentes, gyors közlekedése is elképzelhető
– érzékeltette a program jelentőségét Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója. Fürjes Balázs kiemelte, hogy
a csepeli és a ráckevei HÉV-vonalak összekötése a belvárossal a budapesti dugók csökkenését, így a levegőminőség javulását eredményezi.
A tervezés
A H6-os és a H7-es pályáját a Kálvin téri metróállomásig akarják meghosszabbítani, összekapcsolva a vonalakat a belvárossal a Közvágóhíd állomástól a föld alatt, Boráros téri megállóval.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.