Összehangoltan és gazdaságosan folytak a 2014–2020-as ciklusban a hazai uniós társfinanszírozású közlekedésfejlesztési projektek az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedésért felelős államtitkárának, Mosóczi Lászlónak az értékelése szerint. A csütörtöki háttérbeszélgetésen ismertette, hogy az időszakban
a Széchenyi 2020 programban eddig 651 projekt nyert támogatást, összesen több mint 2 ezermilliárd forint értékben, sőt e programokon kívül is jutott forráshoz a terület.
A legtöbb támogatás, 2012 milliárd forint az IKOP-ból (Integrált közlekedésfejlesztési operatív program) érkezett, az ebből megvalósított fejlesztések értéke a túlvállalással együtt mintegy 1780 milliárdot tett ki. A támogatott projektek száma alapján azonban a TOP (Terület- és településfejlesztési operatív program) vezet 500 projekttel, a jóváhagyott kerethez viszonyított lehívások arányában pedig a Vekop (Versenyképes Közép-Magyarország operatív program), 48 százalékkal.
E régióra a teljes támogatás 28,5 százaléka, 578 milliárd forint jutott, ebből Budapest 353 milliárdot nyert. A főváros legnagyobb költségvetésű közlekedésfejlesztési projektje az M3-as metróvonal 172 milliárd forintos felújítása.
Az IKOP-ban 67 kilométer gyorsforgalmi út épült, és további 19 kilométer újult meg, ezek a számok 2023-ig várhatóan közel 200, illetve 31 kilométerre nőnek
– közölte az államtitkár. A Világgazdaságnak adott válasza szerint a Budapest–Belgrád vasútvonal finanszírozási szerződését mindkét fél szeretné aláírni a tavaszi, Kína+17 ország csúcstalálkozó előtt.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.