A magyar autóvásárlók körében végzett felmérés szerint a jó ár-érték arány, a fenntartási költségek és a garancia a legfontosabb tényező a választáskor, ennek következtében a hagyományos hajtáslánccal rendelkező gépkocsik a legnépszerűbbek a magyar vásárlók körében, és ez teljes mértékben megfelel az európai tendenciának.
Az európai szabályozási környezet azonban arra kényszeríti a gyártókat, hogy minél több alternatív meghajtású gépjárművet értékesítsenek.
Ez sok esetben nem felel meg a vevői igényeknek, mivel az alternatív meghajtású gépkocsik drágábbak, mint a hagyományos meghajtásúak
– közölte a Világgazdasággal a Suzuki.
A vevői környezettudatosság növekedése és a szabályozási előírások miatt azonban a Suzuki arra számít, hogy ez évtől a hibrid meghajtások aránya számottevően növekszik. A Volkswagen tájékoztatása szerint általános tendencia, hogy a dízelmodelleket mellőzők az alternatív hajtások felé fordulnak, de mivel ezek nem minden esetben teljesítik az ügyfelek elvárásait, például kicsi a hatótáv, inkább visszatérnek a benzines változatokhoz. Ez is közrejátszik a benzines hajtások uralmában.
A prémium-személyautók szegmensében piacvezető Mercedes-Benz a Világgazdaságnak arról számolt be, hogy
az eladások legnagyobb részét náluk is a belső égésű motorokkal szerelt járművek teszik ki, de nő az alternatív hajtások részaránya, az elektromos és plug-in hibrid modellek a 2019-es eladásuk 4,4 százalékát tették ki, szemben az 1,9 százalékos országos átlaggal.
A vállalat szerint a fenntarthatósági elvárásoknak való megfelelés mind vásárlói, mind gyártói oldalról egyre fontosabb, de hosszabb időre van még szükség ahhoz, hogy a vásárlók számára az új megoldások is ugyanolyan vonzók legyenek, mint a hagyományosak.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.