BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csődvédelembe menekült a LATAM is

Latin-Amerika két legnagyobb légitársasága is csődöt jelentett: az Aviancát tegnap a LATAM követte, így a Virgin Australiával együtt már hárman osztoznak egy sorson. A Lufthansa viszont a berlini kormány támogatásával révbe ért.

A LATAM Airlines csoport két héttel húzta tovább, mint legfőbb piaci versenytársa, az Avianca, így immár Latin-Amerika mindkét vezető légitársasága a csődvédelem előnyeit „élvezheti”, és gőzerővel dolgozhat kilábalási programjának végrehajtásán. A koronavírus-járvány miatt leállt légi forgalom és a kieső bevételek miatt fizetésképtelenné vált LATAM csoport chilei, ecuadori, kolumbiai, perui és észak-amerikai érdekeltségei az illetékes New York-i csődbíróságon tegnap hivatalosan is beadták kérelmüket, ami azonban az argentin, a brazil és a paraguayi leányvállalatukat nem érinti.

A cégcsoport legnagyobb részvényese az amerikai Delta Air Lines,

amely tavaly 1,9 milliárd dollárért vásárolt 20 százalékos részesedést, és maga is a washingtoni segélyprogramokra szorul. Ők egyelőre kötelezettséget nem vállaltak, viszont a LATAM helyzete így sem reménytelen, ígéretet kapott, hogy a többi nagy tulajdonos, a Cueto és az Amaro család, valamint a Qatar Airways 900 millió dolláros mentőcsomagot állít össze számára, hogy újraszervezhesse tevékenységét.

Fotó: Martin BERNETTI / AFP

Ehhez a kasszában még megmaradt 1,3 milliárd dollárt is fel tudják használni. Emellett a brazil kormány is tárgyal már a céggel arról, hogy a meglebegtetett 367 millió dolláros támogatással mennyire tudnák garantálni a helyi légi közlekedés folyamatosságát.

Chile viszont már jelezte, nem ad pénzt a LATAM-nak.

Roberto Alvo vezérigazgató szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de a tartozások törlesztésének felfüggesztésével járó csődvédelem maradt az egyetlen járható út. A 7,6 milliárd dolláros adósságállományt felhalmozó LATAM utasai nem sokat érezhetnek meg a csődhelyzetből, a járatok csonka menetrend szerint repülnek, a foglalások érvényesek maradnak, a teherszállítási üzletág is zavartalanul üzemel.

A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.