BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Együttműködést kötött a MÁV-START és a Ganz Motor

Együttműködési megállapodás született a MÁV-START Zrt. és a Ganz Motor Kft. között, amelynek célja a vasúttársaság által a későbbiekben gyártandó különféle IC+ járművekhez, és azok közül elsőként az IC+ vezérlőkocsik kifejlesztéséhez szükséges legalább 200 km/h sebességű forgóvázak közös megtervezése, kifejlesztése, legyártása és engedélyeztetése.

Az IC+ vezérlőkocsi az IC+ járműcsalád legújabb tagja. Az 56 ülőhelyesre tervezett kocsit a jelenlegi IC+ járműváz-szerkezetekből ütközésbiztonsági szempontokat is figyelembe vevő vezetőállás kialakításával fejlesztik tovább – írja hivatalos honlapján a MÁV-csoport. Teljesíteni fogja az európai vasúti közlekedéshez szükséges előírásokat és szabványokat, alkalmas lehet akár nemzetközi relációban ingavonati közlekedtetésre is.

A most megkötött megállapodás szerint

a felek a prototípus IC+ vezérlőkocsikhoz szükséges prototípus forgóvázakat közös kutatás-fejlesztéssel, műszaki együttműködésben fejlesztik ki és tervezik meg, majd a prototípus forgóvázakat közösen gyártják le.

A felek előzetesen rögzítették, hogy a közösen fejlesztett forgóvázak adattábláján az IC+ vezérlőkocsikhoz történő szállítások esetén gyártóként a „GANZ Motor Kft, kooperációban a MÁV-START Zrt-vel” lesz feltüntetve.

Alapvető célkitűzésünk, hogy a nemzetközi trendekhez képest a MÁV-START által legyártandó IC+ járművekhez alacsonyabb költségek és kisebb ráfordítás mellett, de magas minőségben fejlesszék ki és gyártsák le a forgóvázakat. Az új generációs InterCity kocsik számának folyamatos növelése az elöregedett járművek kiváltása mellett lehetővé teszi a megújuló IC hálózat kiterjesztését és növeli az IC+ gyártás hazai hozzáadott értékét, így új munkahelyeket teremt, még jobban hozzájárul ezzel a magyar gazdaság teljesítményéhez

– mondta Kerékgyártó József, a MÁV-START vezérigazgatója.

Kerékgyártó József és Soltész Sándor
Fotó: mavcsoport.hu

A GANZ több mint 175 éves múltra visszatekintő vasútipari tapasztalata, a jelenleg folyó forgóváz termékstruktúra-fejlesztési program és a már megvalósult, illetve folyamatban lévő külföldi projektek eredményei kiváló lehetőséget biztosítanak a MÁV-START-tal történő forgóváz-fejlesztési együttműködésre. Bízunk benne, hogy ezáltal hozzá tudunk járulni a hazai vasúti járműfejlesztési program további sikereihez

– mondta Soltész Sándor, a Ganz Motor ügyvezető igazgatója.

A Ganz Motor Kft. az egykori Ganz-MÁVAG vasúti vonatkozású tevékenységét folytatja, saját fejlesztésű gépészeti berendezések (dízelmotorok, hajtóművek, forgóvázak) gyártásával. A Ganz-MÁVAG és utódvállalatai a MÁV részére, továbbá a világ 34 országába szállítottak komplett vasúti járműveket (mozdonyokat, motorvonatokat, személykocsikat stb.). A mostani megállapodás egy régóta várt MÁV – GANZ együttműködési lehetőséget nyithat meg a hazai vasúti járműgyártásban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.