Ugyan az üzleti tevékenység bevétele az előző évhez képest tavaly mintegy 17 milliárd forinttal, 12,3 százalékkal nőtt – 138,93 milliárdról 155,96 milliárdra – a Budapesti Közlekedési Zrt.-nél (BKV), a társaság az adózott eredmény során mínusz 3,79 milliárd forinttal zárta az évet.
Bár a veszteség tetemes, jelentős a javulás a 2018-as hasonló adathoz képest, amely akkor megközelítette a mínusz 9,3 milliárd forintot.
A cég nyilvános pénzügyi beszámolójából kiderül, hogy 2019-ben 12,44 milliárd forinttal több folyt be közszolgáltatási díjból.
Az értékesítés nettó árbevétele 12,92 milliárd forinttal (10,3 százalékkal) ugrott meg, és a 2018-as 125,6 milliárd forint után a 138,52 milliárdot súrolta. Ez részben a készletértékesítésnek köszönhető, ugyanis a Stadionok irodaház tranzakciójának pénzügyi teljesítése tavaly bonyolódott le.
A közszolgáltatási szerződésben a BKV és a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. közötti elszámolás 7,44 milliárd forintot állapított meg az alulfinanszírozottságra. A társaság május 11-re dátumozott jelentése csak röviden foglalkozik a járványügyi helyzettel, rögzítve, hogy a körülmény a vállalkozás folytatását nem veszélyezteti.
Lapunk úgy tudja, hogy a héten módosítják a cég idei üzleti tervét, amire éppen a koronavírus-járvány okozta válság miatt van szükség –
a pandémia a tömegközlekedésben a fővárosi vezetés szerint 25-30 milliárdos lyukat ütött.
A BKV azt is megjegyzi, hogy a 4-es metró projektjéhez kapcsolódóan még fennállnak lezáratlan követelések, de ezek jövőbeni bírósági döntésektől függnek, mivel a másik fél által el nem ismert tételekről van szó.
A társaságnak az M4-es vonal beruházását érintően 1,13 milliárd forint mérlegen kívüli követelése van. A felszámolás alatt álló Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft.-re vonatkozóan a BKV 781 millió forint hitelezői igényt nyújtott be.
További részletek a Világgazdaság hétfői számában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.