Nem tervez előre Európa piacvezető fapados légitársasága, a Ryanair, egyelőre fogalmuk sincs arról, mikor térhetnek vissza a megszokott nyereségtermelő pályára.
A júniussal zárult negyedévben a járványt követő korlátozások miatt az ír társaság a kapacitásainak 99 százalékát jegelni kényszerült, utasforgalma az egy évvel korábbi 1 százalékára zuhant, összesen félmillió utast szállított.
Pozitív meglepetéssel azonban így is tudott szolgálni: a negyedévet ugyanis 185 millió eurós adózott veszteséggel zárta, ami a cég által felkért elemzők előzetes számításainál 45 millió euróval kevesebb.
A bevétel 95 százalékkal, 125 millió euróra zuhant, míg a költségeknél 85 százalékos volt a visszaesés. A visszatérés viszont a nyári turistaszezonnak köszönhetően lassan beindult, a hónap végén már az egy évvel korábbi menetrendben szereplő járataik 40 százalékát ismét üzemeltetik.
Ezt augusztusban 60, szeptemberben 70 százalékosra tervezik javítani, a folyó negyedévet minél kisebb mínusszal szeretnék zárni. Michael O’Leary vezérigazgató már jelezte, hogy a tavalyi utasszámot legkorábban jövőre tudják elérni, ám a jegyárak 2022-ben vagy 2023-ban térhetnek csak vissza a pandémiát megelőző szintre.
Sokat számít, hogy a világjárvány újbóli belobbanása hol és mikor következik be, a második hullám érkezését kész tényként kezelik a légitársaságnál.
Az emiatt ad hoc elrendelt karanténintézkedések rendkívül megnehezítik a tervezést. Egyelőre legfeljebb csak becsülni tudják annak a hét végi brit korlátozásnak a hatását, amely a szigetországba Spanyolországból visszaérkező utasok kötelező 14 napos karanténjáról szól.
Reyes Maroto spanyol idegenforgalmi miniszter azt akarja elérni, hogy legalább a Baleár-szigetekre és a Kanári-szigetere ne vonatkozzon a karantén-előírás, de legjobb lenne, ha London még ma, de legkésőbb holnap újragondolná és eltörölné – írja a Reuters. A tét nem kicsi, hiszen a Spanyolországba érkező vendégek ötöde Nagy-Britanniából jön.
A teljes cikket elolvashatják a Világgazdaság keddi számában
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.