BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem fékezi a buszbeszerzést a házasság

Valótlannak tűnnek azok a híresztelések, amelyek szerint a MÁV és a Volán összeolvadásával megtorpanhat a buszállomány fiatalítása, az ugyanis része a magyar buszstratégia megvalósításának.

Nincs hatással a Volánbusz által korábban meghirdetett járműbeszerzési programra, hogy a társaság és a MÁV közös irányítás alá került július közepén – erre lehet következtetni abból a tájákoztatásból, amelyet a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága küldött a Világgazdaságnak.

Közös pályán gyorsítana a MÁV és a Volán

Az egységes irányítás alá vont MÁV és Volánbusz integrációjának stratégiáját szeptemberben fogja előterjeszteni a vasúttársaság – közölte a Világgazdasággal Homolya Róbert elnök-vezérigazgató.

Lapunk azért kereste meg az állami céget, mert szakmai fórumok szerint a 2020-ra tervezett, mintegy ezer új buszra vonatkozó közbeszerzéseket az összeolvadó közlekedési szolgáltató társaságok menedzsmentje újragondolná.

Az Omnibusz úgy tudja, hogy a beszerzések módosítását részben a párhuzamosságok felszámolása magyarázza, ami miatt megváltozna, hogy hány és milyen típusú buszra írnak ki tendereket.

A MÁV a válaszában egyértelművé tette, hogy folytatni kell a vasútijármű- és a buszpark megújítását, már csak azért is, hogy a menetrendi összehangolás maradéktalanul megtörténhessen. Azt a bejelentést is megerősítették, hogy a Volánbusz 2019 és 2022 között összesen 3930 busz beszerzésére készül, így a vállalat teljes flottájának a 60 százaléka lecserélődhet.

Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

Hangsúlyozták, hogy a járműállomány fiatalítása része a fenntartható közösségi közlekedés, illetve a magyarországi buszstratégia megvalósításának.

A vállalat szándéka szerint 2022 végéig 8,99 évre szorítaná le járműveinek átlagéletkorát

– írták.

Az indoklás szerint a Volán és a MÁV az egységes közlekedésszakmai működtetés, valamint a közös stratégiai vezetés hosszú távú erősítése érdekében került közös irányítás alá. A MÁV ennek kapcsán úgy fogalmazott, hogy mindez hatalmas lehetőség arra, hogy az utasoknak – mind a közúti, mind pedig a vasúti tömegközlekedésben – még jobb színvonalú és versenyképesebb szolgáltatást lehessen nyújtani.

A teljes cikket elolvashatják a Világgazdaság pénteki számában

Egyszerűbb és fenntarthatóbb közösségi közlekedést ígér a MÁV vezére

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a közösségi közlekedés szervezése, de hosszabb folyamat lesz az egységes jegyrendszer és a teljes tarifaközösség kialakítása a vasúti és a buszos közlekedésben. Egyszerűbb, átláthatóbb, fenntarthatóbb lesz a díjszabási rendszer, a legjobb közösségi közlekedési kínálatot nyújtva az utasoknak – mondta Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a MÁV és a Volánbusz közös irányításáról az MTI-nek adott telefoninterjúban.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.