BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ledolgozná hátrányát a MÁV

Az állami vállalat célja, hogy versenyképesebbek legyenek, mint a közút.

Középtávú stratégiát dolgozott ki a MÁV a vasút versenyképességének javítása érdekében, ami leginkább a menetidők csökkentését célozza Budapest és a nagyobb vidéki városok, megyeszékhelyek és megyei jogú városok között derül ki a Magyar Hírlap cikkéből.

Az írás szerint

a MÁV 2030-ig tartó stratégiai céljai között a legforgalmasabb fővonalakon a pályasebesség emelése,

cél a százhatvanas sebesség elérése.

Fotó: MTI /Máthé Zoltán

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a napilapnak elmondta, hogy a most zajló pályafejlesztéseknek köszönhetően 2022-re 560 kilométer hosszú vasútvonal lesz alkalmas arra a biztosítóberendezésekkel együtt, hogy 160 kilométer/órás tempóval közlekedjenek a vonatok. Ezeken a vonalakon nemcsak a sebesség emelkedik, hanem a tengelyterhelés is nő a jelenlegi 21-ről 22,5 tonnára, amely a vasúti teherforgalom pozícióit erősíti.

Szavai szerint

jelentős változás lesz ezáltal például a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Miskolc–Budapest „körvasúton”,

hiszen itt a pálya legnagyobb része százhatvanasra épül át

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.