BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ledolgozná hátrányát a MÁV

Az állami vállalat célja, hogy versenyképesebbek legyenek, mint a közút.

Középtávú stratégiát dolgozott ki a MÁV a vasút versenyképességének javítása érdekében, ami leginkább a menetidők csökkentését célozza Budapest és a nagyobb vidéki városok, megyeszékhelyek és megyei jogú városok között derül ki a Magyar Hírlap cikkéből.

Az írás szerint

a MÁV 2030-ig tartó stratégiai céljai között a legforgalmasabb fővonalakon a pályasebesség emelése,

cél a százhatvanas sebesség elérése.

Fotó: MTI /Máthé Zoltán

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a napilapnak elmondta, hogy a most zajló pályafejlesztéseknek köszönhetően 2022-re 560 kilométer hosszú vasútvonal lesz alkalmas arra a biztosítóberendezésekkel együtt, hogy 160 kilométer/órás tempóval közlekedjenek a vonatok. Ezeken a vonalakon nemcsak a sebesség emelkedik, hanem a tengelyterhelés is nő a jelenlegi 21-ről 22,5 tonnára, amely a vasúti teherforgalom pozícióit erősíti.

Szavai szerint

jelentős változás lesz ezáltal például a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Miskolc–Budapest „körvasúton”,

hiszen itt a pálya legnagyobb része százhatvanasra épül át

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.