BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Állomáshelyére indult a világ legnagyobb jégtörője

Arra tervezeték, hogy a hajókaravánok előtt a jeget törve önállóan tudjon átvezetni akár nagyobb teherszállító hajókat is sarkvidék nyugati régióján.

2020. szeptember 22-én az Arktika univerzális, atommeghajtású jégtörő elindult a szentpétervári Balti Hajógyárból állomáshelyére, a murmanszki kikötőbe. A tervek szerint az út két hétig tart, eközben tesztelni fogják a hajót jégtörő üzemmódban is.

A Roszatomflot várja az univerzális, atommeghajtású jégtörő érkezését. Arra számítunk, hogy hozzávetőleg kéthetes lesz az út. Ez idő alatt a hajót jéggel borított tengerszakaszokon is tesztelik majd

– mondta Musztafa Kaska, az Atomflot vezérigazgatója.

Az Arktika a Ferenc József-földtől északra fog elhaladni, ami lehetővé teszi, hogy jéggel borított részen állítsák be a hajót meghajtó nagy teljesítményű villanymotorokat.

Országunk stratégiai célja, hogy egy olyan modern, atommeghajtású jégtörő hajókból álló flottát hozzunk létre Oroszországban, amely biztosítja a rendszeres, egész éven át tartó, biztonságos hajózást az északi-tengeri útvonalon

– mondta Vjacseszlav Ruksa vezérigazgató-helyettes, a Roszatom állami atomenergetikai konszern északi-tengeri útvonal igazgatóságának igazgatója.

Az Arktika atomjégtörő
Fotó: Roszatom

Szeretném megköszönni a hajóépítők és a projekt minden résztvevőjének a munkáját. Biztos vagyok benne, hogy a 22220-as projekt további jégtörői is sikeresen megépülnek, ami hozzájárul ahhoz, hogy teljesüljön Oroszország jeges-tengeri hajózással kapcsolatos összes célja

– tette hozzá.

A murmanszki út előtt a hajót több tesztnek vetették alá, ennek utolsó szakasza 2020. szeptember 16-án zárult. Az atommeghajtású hajó szerkezeti egységeit és berendezéseit a Finn-öbölben és a Balti-tengeren tesztelték. A villamosenergia-ellátó rendszert működés közben, a hajó manőverezhetőségét pedig különböző merülési szintek mellett vizsgálták a szakemberek.

A hajót a Balti Hajógyárban építették a Roszatom állami atomenergetikai konszern megbízásából. Az atomjégtörő építését 2013. november 5-én kezdték és 2016. június 16-án bocsátották vízre a hajótestet. Ez lesz a jelenlegi legnagyobb atomjégtörő a világon. Arra tervezeték, hogy a hajókaravánok előtt a jeget törve önállóan tudjon átvezetni akár nagyobb teherszállító hajókat is sarkvidék nyugati régióján.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.