A V-Híd Zrt. újíthatja fel a Szeged–Szabadka vasútvonal magyarországi szakaszát, a beruházás mintegy 44 milliárd forintba kerül – derült ki az uniós közbeszerzési értesítőből. A hirdetményt azután tették közzé, hogy a Magyar Államvasutak (MÁV) megkötötte a vállalkozói szerződést a kivitelezővel. A munka januárban kezdődhet.
A beruházás révén a Szeged és Szabadka közötti vasúti menetidő negyven perc lesz.
A beruházónak a meglévő pálya elbontása után 12,8 kilométer új sínpárt kell megépítenie.
A várható tehervonat-forgalom miatt nagy teherbírású, úgynevezett 60-as rendszerű vágányt terveznek. A beruházás része a villamosítás, a teljes biztosítóberendezés korszerűsítése, a távközlési rendszer kiépítése, valamint a keresztező és párhuzamos közutak fejlesztése. Épül egy külön szintű csomópont is az 5-ös számú főút csatlakozásában. A szegedi forgalomirányítási központot átköltöztetik, Röszkén magasperont és esőbeállót létesítenek, Szeged-Szentmihályon pedig megálló épül.
A mintegy száz kilométeres vonal a két ország határterületeinek fontos városai között teremt közvetlen kapcsolatot, ám jelenleg a szerbiai és a hazai szakaszán is szünetel a személyszállítás. A beruházás már csak az is fontos, mert a Budapest– Belgrád vasútvonal felújítása idején ez a – 150-es számú – vonal lesz Szerbia felé az egyetlen csatlakozás. A munka hamarosan megkezdődhet. A tervek szerint a kétvágányú, a jövőben tehervonat-forgalomra is alkalmas pálya 2023-ra készülhet el.
A V-Híd számos más vasúti projektben érdekelt.
Nemrég fejezte be a munkát a százas vonalon a hiányzó nyolc kilométeres Ebes–Debrecen szakaszon, de részt vett a dél-balatoni vasútvonal második ütemében is. Jelenleg a Püspökladány–Ebes és a Kelenföld–Százhalombatta vonal felújításán dolgozik. A két szakasz átadására várhatóan jövőre kerül sor.
Birtokba vehetik az autósok az M85-ös gyorsforgalmi út Sopron-kelet és Csorna-nyugat közötti szakaszát – közölte a beruházó NIF Zrt. A 153,2 milliárd forint költségvetési forrásból megvalósult beruházással a menetidő 45 percre csökken a két város között. Az 51 kilométeres, új, négysávos út kialakításán a Strabag, a Belfry, a Swietelsky, az EuroAszfalt, a Betonútépítő, a Dömper és a Subterra-Raab dolgozott. A legutóbb, 2017-ben átadott Csorna-nyugat csomóponttól Sopronba harminc perc alatt lehet eljutni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.