Az eddigi kettő helyet egy ügyvezető igazgatója van decembertől a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-nek – a változás a cégadatokat tartalmazó közhiteles nyilvántartásokból derült ki. Ezek szerint
Horváth Róbert már nem, csak Christian Hild tölti be a vezető tisztségviselő pozícióját a cégnél.
Lapunk úgy értesült, hogy a személyi változásról az osztrák anyavállalat, a Swietelsky AG döntött. A fejlemény szoros összefüggésben állhat a Vasúttechnika és a BKV között majd egy éve húzódó elszámolási vitával, amely a 3-as metró pályarekonstrukciós munkálata kapcsán támadt a felek között. A társaság a Világgazdaság érdeklődésére megerősítette, hogy a megjelent módosításokat a tulajdonos döntése alapján vezették át, ugyanakkor ennek hátterére vonatkozó további felvilágosítást nem kívánt adni. Arra is kitért, hogy a 3-as metró projektet illetően a BKV-val kötött szerződés értelmében nincs lehetősége a sajtó részére tájékoztatást adni, ehhez ugyanis előzetesen a tömegközlekedési cég engedélye kellene, amelyet viszont nem kapott meg a Swietelsky Vasúttechnika.
Információink szerint a cégvezetés módosulásával folyamatos egyeztetések vették kezdetüket a BKV menedzsmentjével a konfliktus rendezése érdekében. A folyamathoz a fővárosi cég nagy reményeket fűz, de ezzel párhuzamosan felkészült az új közbeszerzési eljárás meghirdetésére is. Úgy tudjuk, hogy a tárgyalások egy újabb végső határidő mellett zajlanak: ha december 23-ig nem születik meg a 2017 novemberében kötött, idén júliusban lejárt szerződés módosítása, vagy legalább az erre vonatkozó direkt elköteleződés a Swietelsky Vasúttechnika részéről egy szándéknyilatkozat formájában, a BKV azonnal elindítja a középső szakaszra vonatkozó új közbeszerzési eljárás megjelentetését.
Ennek az átfutási ideje – kész dokumentáció esetén – öt-tíz nap, vagyis nem kizárt, hogy az új tendert, ha nem lesz egyezség, még az idén közzétehetik.
A december 23-i nem az első végső dátum, eredetileg a szerződés felmondását november 9-ig helyezték kilátásba, ha addig nem rendeződik az idén februárban hivatalossá vált, mintegy 18 milliárd forintnyi többletkövetelésről szóló vita. Ez azért lett volna fontos, mert november 7-én lezárták az utasforgalmat a 3-as metró középső szakaszán, azóta a belvárosban buszokkal pótolják a metrókat. Az érintett állomások felújítása megkezdődött (ezt egy másik Swietelsky-leány, a Swietelsky Építő végzi), de a pályán azóta sem indult meg a munka.
Ám ennek ellenére a BKV eddig nem lépett ki a szerződésből, csupán arra szólította fel a Swietelsky Vasúttechnikát, hogy vegye át a munkaterületet.
A közlekedési vállalat megkeresésünkre optimistán nyilatkozott: megerősítette, hogy a tárgyalások újraindultak, és úgy kalkulál, hogy terv szerint, januárban elkezdődhet a kivitelezés. Az ügyben kerestük a Főpolgármesteri Hivatalt is, tőlük azonban lapzártánkig nem érkezett reakció.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.