BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tizenegy százalékkal bővült az AutoWallis árbevétele

Az vállalat 62,6 milliárd forintos árbevétellel és 1,8 milliárd forintos eredménnyel zárta az első háromnegyed évet.

Az AutoWallis 62,6 milliárd forintos árbevétellel és 1,8 milliárd forintos eredménnyel zárta az első háromnegyed évet. A 11 százalékos árbevétel-bővülés jelentősen meghaladja Magyarország, az Európai Unió és a régió autópiacainak teljesítményét.

A kedvező számok több tényezőnek köszönhetőek:

a COVID-19 járvány okozta visszaesést követően a harmadik negyedévben már organikus növekedés is tapasztalható volt, emellett pedig a vállalat hat jelentős üzletfejlesztést és akvizíciót hajtott végre idén.

Ez utóbbiak részben már éreztették pozitív hatásukat, de teljes mértékben csak a 2021-es számokban jelentkeznek majd.

Kihívásokkal teli kilenc hónapot tudhat maga mögött a globális autópiac, elsősorban a COVID-19 járvány negatív gazdasági hatásai miatt, azonban az AutoWallis gazdálkodási adatai és az idén bejelentett hat jelentős üzletfejlesztés és akvizíció is azt mutatják, hogy még ilyen negatív környezetben is lehet organikus és akvizíciós úton növekedni.

Fotó: Teknős Miklós

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója ezzel kapcsolatban elmondta, hogy

a vállalat jó úton halad a 2019-ben meghirdetett növekedési stratégiának megvalósításában.

Emlékeztetett, hogy terveikben azzal számolnak: 2018-as árbevételüket 2024-re megduplázzák. Az AutoWallis az idei első háromnegyed évben 11,2 százalékkal 62,6 milliárd forintra növelte árbevételét részben akvizíciók és organikus növekedés hatására. Ezzel szemben az Európai Unió (EU, EFTA, Egyesült Királyság) új személygépjármű-piacára ebben az időszakban 29,3 százalékkal, míg a magyar piac 21,7 százalékkal esett.

Az AutoWallis három üzletága eltérő teljesítményt mutatott:

  • a nemzetközi disztribúciós üzletág árbevétele 11,2 százalékkal 26,3 milliárd forintra emelkedett,
  • míg a belföldi disztribúciós üzletág árbevétele 17,4 százalékkal 31,3 milliárd forintra,
  • és az autóipari szolgáltatói üzletág árbevétele 16,4 százalékkal csökkent annak ellenére, hogy a menedzsment mindent megtett annak érdekében, hogy a rendelkezésre álló bérbeadható flotta méretét csökkentse, illetve alternatívan (például futárszolgáltatásokra) hasznosítsa.
  • Ormosy Gábor kiemelte, hogy az első kilenc hónap adatai részben már tartalmazzák az idei év hat jelentős üzletfejlesztését és akvizícióját, ugyanakkor azok teljes mértékben csak a 2021-es számokban jelentkeznek.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.