Tavaly 150 ezer járművet adott az autóipar a magyar utakra, 18,5 százalékos a visszaesés 2019-hez képest. A Ford 18 782 gépjárművet helyezett forgalomba, amely jelentősen elmarad az egy évvel korábbi 23 327 regisztrációtól.
A személyautó és haszonjármű teljes piacát tekintve azonban az első helyen végzett a márka 12,52 százalékos részesedéssel, személyautók esetében pedig a harmadik legeredményesebb volt 9,17 százalékos piaci részesedéssel.
Kishaszonjárművek területén viszont magasan piacvezető volt a Ford 31,95 százalékos piaci részesedéssel, az őt követő Fiat 12,69 százalékát szerezte a piacnak.
Nőtt a kereslet a plug in hibrid és az elektromos autók iránt, de mindkét hajtás esetében 3-3 ezer körüli jármű került a piacra, vagyis a teljes személyautó piacnak csak a 3-4 százalékát tette ki
– hangzott el a Ford sajtótájékoztatóján.
Részben a forintárfolyam, illetve a technológiai felszereltség miatt jelentős áremelkedés is volt a piacon, a Ford egyes márkái esetében ez akár a 8-10 százalékot is elérte. A vállalat európai és amerikai gyáraiban is volt leállás tavaly, illetve egy időben átálltak a maszkok és a lélegeztetők gyártására.
Idén nem számítanak gyors növekedésre, bár a 2020-asnál jobb eredményeket helyeztek kilátásba, a 2019-es szintet azonban nem fogja elérni az ágazat teljesítménye.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.