Az Origo cikke szerint Los Angeles-i kikötő vezetője közleményben sürgette a vállalatokat, hogy gyorsabban vegyék át szállítmányaikat, megelőzve a további torlódást. A kikötőben ugyanis hosszabb ideig tartózkodnak a konténerek, mint a pandémia előtt.
Arra kérték az importőröket, hogy a lehető legrövidebb időn belül vegyék át rakományaikat, ezzel lehetőséget biztosítva a konténerek további hasznosítására.
Jelenleg 4-5 napos kirakodási idővel számolnak, ami jóval több, mint egy évvel ezelőtt.
A kikötő vezetője szerint fontos lenne a jelenlegi nyugodt időszakban javítani a rakodási időn,
mivel az áruk mennyisége egyre csak nőni fog az iskolaév kezdetének közeledtével vagy a novemberi-decemberi ajándékozási szezonnal.
A hatalmas teherkonténerek hajóztatása az egyik legfontosabb motorja a világgazdaságnak, melyet a járvány egészen sajátos próbatételek elé állított. A nagyvilág vizein egyszerre nagyjából 55.000 hajó van jelen, ami azt jelenti, hogy körülbelül 20 millió konténer van folyamatosan úton. A teherhajózás iparágában, különösen a konténerek felhasználásában, nagyon fontos a körkörösség elve, a Covid-19 viszont hatalmas zavarokat okozott a globális ellátási láncban – ideértve a teherkonténerek rendelkezésre állását is.
A járványnak köszönhető munkaerőhiány, a vírusveszély miatt megnehezülő műszakváltások miatt a kikötőkben a ki- és berakodás nagyon lelassult, így a konténerek nincsenek folyton mozgásban.
A tavalyi évben az üres konténerek átlagosan 45 napot töltöttek a raktárakban, kikötőkben, de van, ahol ez elérte a 60 napot is.
Bár az Ever Given kiszabadult a Szuezi-csatornából, a napokig tartó veszteglésnek még hónapokig érezhető hatása lesz a gazdaságra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.