Azon dolgoznak, hogy a magyar vasút hálózata és az azon közlekedő mozdonyok, kocsik lehető legnagyobb része feleljen meg a XXI. századi vasúttal szembeni elvárásoknak, legyen környezetkímélő, gyors, kényelmes – írja Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára.
Az elmúlt évtizedben folyamatosan azon dolgoztak, hogy szebb és tisztább állomások álljanak az utazók rendelkezésére, egyszerűbben lehessen jegyet, bérletet vásárolni, kényelmesebb legyen az utazás, korszerűbb műszaki adottságú, így gyorsabb és környezetkímélőbb legyen az egész vasúti rendszer – mondta az államtitkár.
Hozzátette, ma már el lehet mondani, hogy Magyarország 7500 kilométeres vasúthálózatának 41 százaléka villamosított, és azon dolgoznak, hogy ez az arány minél előbb elérje az 50 százalékot. Az elmúlt tíz évben mintegy 700 kilométer vasúti pályát korszerűsítettek, 2021-ben újabb 174 kilométer szakasz felújításának befejezése várható.
Folyamatosan érkeznek a sínekre az új motorvonatok és kocsik.
Ezek között vannak olyanok, amelyeket vásároltak, de lehet saját fejlesztésű járművekkel is büszkélkedni, nemrégiben indították útjára a MÁV-csoport 50. saját gyártású IC+ kocsiját. Emellett egyre több szolgáltatást lehet online is megvásárolni, és azon dolgoznak, hogy a különböző menetrendek minél inkább illeszkedjenek egymáshoz – fogalmazott az államtitkár.
Gyorsítja és egyszerűsíti a ma elfogadott törvény a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának korszerűsítéséhez kapcsolódó hatósági eljárásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.