Közbeszerzést írt ki a BKK a Göncz Árpád városközpont és a Határ úti metróállomáshoz kapcsolódó gyalogos-aluljáró felújítására, illetve a felszíni akadálymentesítésére. Ha ezek az eljárások eredményesen zárulnak, az előrelépés a 3-as metró vonalának megközelítése szempontjából a mozgásukban korlátozottak vagy éppen a babakocsival közlekedő utasok számára. Az ajánlatok vagy részvételi kérelmek benyújtásának határideje május 31. A szerződések teljesítésének időtartamát 540 munkanapban határozták meg, vagyis mintegy másfél évben. Ugyanakkor lényeges elem, hogy a megjelent két tender feltételes, mivel egyelőre nincs forrás a kivitelezésre. A BKK közlése szerint sikeres eljárás lefolytatása és a forrás biztosítása esetén
a munkák előreláthatólag idén év végén kezdődhetnek.
A Fővárosi Közgyűlés napirendjén még március végén jelent meg az az előterjesztés, amely alapján Karácsony Gergely főpolgármester – a veszélyhelyzet miatt fennálló különleges jogkörével élve egy személyben – jóváhagyta a Göncz Árpád városközpont és a Határ úti állomás feltételes közbeszerzéseinek elindítását. Az M3-as metróvonal teljes körű akadálymentesítésének a 3-as metró infrastruktúrájának folyamatban lévő rekonstrukciójával együtt kellene megvalósulnia. Ez azért fontos, mert a mintegy 220 milliárdos beruházás uniós támogatásának egyik feltétele éppen az akadálymentesített hozzáférés teljesülése.
Erre a fedezetet a főváros jelen állás szerint úgy teremtené elő, hogy támogatási igényt kíván benyújtani a központi költségvetésből történő finanszírozásra. Hogy végül ez sikerül-e, az a beérkező pályázatokban szereplő összegek nagyságán is múlik. Mindenesetre tudomásunk szerint, amint rendelkezésre állnak az árajánlatok,
a főváros és a kormány közötti egyeztető fórum, az FKT tárgyalni fogja az ügyet.
A Göncz Árpád városközpontnál található aluljáró az M3-as metróvonal mentén létesített aluljárórendszerek között az egyik legkomplexebb. A tervek szerint megújul az aluljáró burkolata mind a járófelület, mind az oldalfalak szintjén. Korszerűsödik az elektromos hálózat, a víziközmű- és a világítási rendszer. Új térfigyelő és tűzjelző rendszer épül ki, illetve egységes arculatú, árusításhoz megfelelő alapterületű üzlethelyiségeket alakítanak ki. Az aluljáró három lépcsőkijáratában pedig egy-egy felvonó létesül. A Határ útnál az építészeti beavatkozás elsődleges célja a felszín és a metróállomás akadálymentesítése. Az aluljáró mindkét lépcsőkijáratába egy-egy felvonó kerül, a felszínen pedig üvegezett liftfelépítmények épülnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.