BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nincs pénz a 3-as metró aluljáróinak felújítására

Két aluljárót újítana fel a BKK a 3-as metró vonalán.

Közbeszerzést írt ki a BKK a Göncz Árpád városközpont és a Határ úti metróállomáshoz kapcsolódó gyalogos-aluljáró felújítására, illetve a felszíni akadálymentesítésére. Ha ezek az eljárások eredményesen zárulnak, az előrelépés a 3-as metró vonalának megközelítése szempontjából a mozgásukban korlátozottak vagy éppen a babakocsival közlekedő utasok számára. Az ajánlatok vagy részvételi kérelmek benyújtásának határideje május 31. A szerződések teljesítésének időtartamát 540 munkanapban határozták meg, vagyis mintegy másfél évben. Ugyanakkor lényeges elem, hogy a megjelent két tender feltételes, mivel egyelőre nincs forrás a kivitelezésre. A BKK közlése szerint sikeres eljárás lefolytatása és a forrás biztosítása esetén

a munkák előreláthatólag idén év végén kezdődhetnek.

A Fővárosi Közgyűlés napirendjén még március végén jelent meg az az előterjesztés, amely alapján Karácsony Gergely főpolgármester – a veszélyhelyzet miatt fennálló különleges jogkörével élve egy személyben – jóváhagyta a Göncz Árpád városközpont és a Határ úti állomás feltételes közbeszerzéseinek elindítását. Az M3-as metróvonal teljes körű akadálymentesítésének a 3-as metró infrastruktúrájának folyamatban lévő rekonstrukciójával együtt kellene megvalósulnia. Ez azért fontos, mert a mintegy 220 milliárdos beruházás uniós támogatásának egyik feltétele éppen az akadálymentesített hozzáférés teljesülése.

Fotó: Balogh Zoltán / MTI

Erre a fedezetet a főváros jelen állás szerint úgy teremtené elő, hogy támogatási igényt kíván benyújtani a központi költségvetésből történő finanszírozásra. Hogy végül ez sikerül-e, az a beérkező pályázatokban szereplő összegek nagyságán is múlik. Mindenesetre tudomásunk szerint, amint rendelkezésre állnak az árajánlatok,

a főváros és a kormány közötti egyeztető fórum, az FKT tárgyalni fogja az ügyet.

A Göncz Árpád városközpontnál található aluljáró az M3-as metróvonal mentén létesített aluljárórendszerek között az egyik legkomplexebb. A tervek szerint megújul az aluljáró burkolata mind a járófelület, mind az oldalfalak szintjén. Korszerűsödik az elektromos hálózat, a víziközmű- és a világítási rendszer. Új térfigyelő és tűzjelző rendszer épül ki, illetve egységes arculatú, árusításhoz megfelelő alapterületű üzlethelyiségeket alakítanak ki. Az aluljáró három lépcsőkijáratában pedig egy-egy felvonó létesül. A Határ útnál az építészeti beavatkozás elsődleges célja a felszín és a metróállomás akadálymentesítése. Az aluljáró mindkét lépcsőkijáratába egy-egy felvonó kerül, a felszínen pedig üvegezett liftfelépítmények épülnek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.