A közösségi közlekedés múltja iránt érdeklődők igazán autentikus környezetben emlékezhetnek meg a népszerű „kisföldalatti” 125. születésnapjáról, hiszen a Földalatti Vasúti Múzeum a metró építésénél lezárt alagútszakaszban került kialakításra 1975-ben.
A kiállított muzeális járművek mellett tárgyi emlékek, eredeti dokumentumok, tervrajzok, térképek, fotók és modellek kalauzolnak végig az 1896 óta működő MillFAV történetén.
Az állandó kiállításhoz szervesen kapcsolódik az év végéig látható új időszaki tárlatunk, amely további érdekes információkkal, történetekkel, korabeli képekkel egészíti ki a nosztalgiaélményt.
Megtudhatják például, hogy a vonat eredetileg a Hősök tere mögött bukkant a felszínre, vagy hogy milyen díszes lejárócsarnokokat emeltek az állomások fölé. Ezen kívül megismerhetjük a korabeli kocsivezetők, kalauzok, ellenőrök világát, és az első járműtípusokat, amelyek 1973-ig közlekedtek.
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója a kiállítás megnyitóján kiemelte:
az 1896-ban átadott MillFAV a világ első elektromos hajtású felszín alatt futó vasútja volt.
A mai Budapest születésének korszaka volt ez – hazánk a világ élvonalába tartozott az új közlekedési eszközök bevezetésével.
1870-ben adták át a Siklót, amely szintén a világörökség része, pár évvel később a fogaskerekű, harmadikként a világon, és szintén az első között 1887-ben indult meg Budapesten a villamosközlekedés.
A újonnan megnyílt időszakos kiállítás a június 26-i Múzeumok Éjszakáján is látható lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.