BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megújul Hollandia legnagyobb rendező pályaudvara

A Rotterdamtól délkeletre fekvő kijfhoeki rendező pályaudvar 50 hektáron terül el, 14 fogadóvágánnyal, 41 irányvágánnyal és 12 tárolóvágánnyal.

A Siemens Mobility 110 millió eurós megbízást kapott a ProRail B. V.-től Hollandia legnagyobb rendező pályaudvara, a Kijfhoek – amely létfontosságú összeköttetés a rotterdami kikötő és Európa nagy ipari területei között – korszerűsítésére és optimalizálására. Közleményük szerint a szerződés magában foglalja egy korszerű, teljesen automatizált rendszer szállítását a pályaudvari műveletek irányításához, valamint karbantartási szolgáltatásokat 15 éves időkeretben.

A Rotterdamtól délkeletre fekvő kijfhoeki rendező pályaudvar 50 hektáron terül el, 14 fogadóvágánnyal, 41 irányvágánnyal és 12 tárolóvágánnyal.

„A rendező pályaudvarok, rendszerek és folyamatok fokozott automatizálása jelentős hatással van az áruszállítás gazdaságosságára, mivel az intelligens rendszerek lehetővé teszik az áruk gyorsabb, megbízhatóbb és sokkal fenntarthatóbb szállítását. Az árufuvarozás automatizálása és a karbantartás globális piacvezetőjeként a kifinomult Trackguard Cargo MSR32 megoldásunk és magasan digitalizált vevői szolgáltatásaink lehetővé teszik a Kijfhoek pályaudvar számára, hogy biztonságosan növelje üzemének hatékonyságát és megbízhatóságát”– mondta Andre Rodenbeck, a Siemens Mobility vasúti infrastruktúráért felelős vezérigazgatója.

Fotó: Shutterstock

A projekt a tervek szerint 2024-ben fejeződik be, a munkálatok ideje alatt a Kijfhoek rendező pályaudvar megőrzi kapacitásának legalább 50 százalékát.

Ez a projekt, valamint a karbantartási szolgáltatásokra vonatkozó 15 éves kötelezettségvállalás a Siemens Mobility és a ProRail B. V. közötti régi kapcsolatra épül. A Siemens Mobility már korábban is együttműködött a ProRaillel a B osztályú biztosítóberendezési rendszerek, a vasút-villamosítás, a külső téri pályaelemek, az utasszámláló rendszerek és az állomási utasforgalmi kijelzők szállítása terén. A Siemens Mobility Hollandiában az ETCS (Európai vonatbefolyásoló rendszer, European Train Control System) országos bevezetésére kiírt tender sikeres befutói között szerepel.

Fókuszban a hidrogén

A Siemens Mobility és a Helmholtz Institute Erlangen-Nürnberg for Renewable Energy közösen kívánja kutatni a folyékony szerveshidrogén-hordozó (LOHC) technológia felhasználását a vasúti közlekedésben. A Siemens Mobility már kifejlesztett egy hidrogénmeghajtású vonatot, a Mireo Plus H-t. A hidrogén gázalakban kerül tartályba, és magas nyomás alatt kell tartani, hogy elérje a kívánt nagy sűrűséget.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.