Önvezető járművek teszteléséről állapodott meg a Fedex és a Nuro robottechnológiai startup. A kísérleti programban vezető nélküli járműveket próbálnak ki a csomagszállításban. Az e-kereskedelem pandémia alatti berobbanása folyamatos innovációra készteti a logisztikai szereplőket – írta meg a Figyelő.
A Fedex foglalkozott már korábban is saját berkein belül robotfejlesztéssel,
A Segway feltalálóját, Dean Kament vonták be ebbe a munkába, vele egy kisebb, a járdán közlekedő botot hoztak létre.
A Nuro nevű vállalkozást a Google egykori mérnökei, Dave Ferguson és Jiajun Zhu alapították 2016-ban, kifejezetten alacsony sebességű szállítójárművek fejlesztése volt a tervük. Első körben élelmiszerek, orvosi eszközök, gyógyszerek szállítására összpontosítottak, a Fedex-szel kötött megállapodással eveznek át a csomaglogisztika vizeire. A teszt időszakban többek között vizsgálják a több állomásos és a találkozáson alapuló kézbesítést is.
A Nuro járművei már szállítanak szupermarketeknek és pizzát is Houstonban, a prototípusok sikerrel beváltak.
Azokra az aggodalmakra, hogya Nuro önvezető járműve kiszorítja a munkavállalókat úgy reagált a vállalat, hogy sokkal inkább egyszerűsítik a FedEx alkalmazottainak munkáját. Az önvezető járművek révén elsősorban kapacitást szeretnének bővíteni, illetve az éjszakai kiszállításokat egyszerűsítenék ezzel.
A logisztikai óriásvállalatok, mint a FedEx, a UPS, eddig is folyamatosan kísérleteztek az új technológiákkal, robotokkal és drónokkal, hogy minél hatékonyabbá tegyék a csomagszállítást.
De a forgalom hatalmas növekedésével rá is kényszerülnek a további gyors innovációra.
A UPS elektromos kisteherautókat rendelt a brit Arrival startuptól. A járműveket érzékelőkkel és kamerákkal látták el, amelyek fokozatosan lehetővé teszik az autonóm funkciókat, de nem nélkülözik az emberi vezetőt, legalábbis egyelőre. A jövő viszont egyértelműen az önvezető teherszállítás lesz, az árufuvarozási és logisztikai cégek azt kutatják, hogyan lehetne a technológiát kiszámítható és egyszerű útvonalakon bevezetni, akár az autópályákon is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.