A Siemens Mobility legyártja legújabb generációs hidrogénvonatát a Bayerische Regiobahn vonalaira, a prototípus szállításáról a hónap közepén állapodtak meg a társaságok vezetői, az erre vonatkozó szándéknyilatkozat 2021 júliusában született.
A kétkocsis, hidrogénüzemű szerelvényt a nagyközönségnek 2022 tavaszán mutatják be,
a tesztje pedig 2023 derekán kezdődik az Augsburg–Füssen-vonalon. A kísérleti üzemet indulásként 30 hónapra tervezik, az utasforgalom pedig 2024 januárjában indulna.
A hidrogénüzemű vonatot a Siemens Mobility Mireo Plus platformján fejlesztik. A hidrogénmeghajtás fő alkotóelemei a tetőre szerelt üzemanyagcellák. A padló alatti akkumulátorokat a Saft cég szállítja.
A regionális közlekedésben használt Mireónak akkumulátoros és hagyományos, elektromos hajtású változata is készül.
A Mireo Plus H-ról Albrecht Neumann, a Siemens Mobility gördülőállomány területének világszintű vezetője a cég közleménye szerint elmondta, hogy nagy hajtóerővel, kiváló gyorsulási képességgel rendelkezik, ami gyorsabbá, hatékonyabbá, környezetbarátabbá és kényelmesebbé teszi a vasúti közlekedést. A hidrogénmeghajtás a vonatok kibocsátásmentes, korszerű meghajtási formája, amely karbonmentesíti vasúti közlekedést, és hozzájárul a társaság klímacéljainak eléréséhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.