A Szolnok, Kecskemét, Dunaújváros, Székesfehérvár és Győr közötti nyomvonalsávban haladhat majd a fővárost délről elkerülő V0 vasútvonal – ismertette a projektirányító bizottság keddi döntését Palkovics László innovációs és technológiai miniszter. Kiemelte, hogy nem nyomvonalról, hanem nyomvonalsávról van szó, azaz még további döntésekre lesz szükség. Például még nyitott, hogy a pálya hol szeli át a Dunát Adonyig: Rácalmásnál, vagy Dunaújvárosnál. A konzorcium meg fogja vizsgálni a tervek részleteit, változatait, közben már dolgoznak a megvalósíthatósági tanulmányon, a teljes beruházásnak 2030-ra kell elkészülnie.
A sajtóeseményen Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, egyben a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület a projekt háttereként felidézte, hogy
ma az ország sínjein naponta 3200 személy- és 400 tehervonat közlekedik.
A teherszállítás azonban nem versenyképes, nem megbízható és nem kiszámítható, a szerelvények óránként 20 kilométeres átlagsebességgel haladhatnak, elsősorban a pályakapacitások korlátai miatt. Márpedig a vállalt klímacélok teljesítése (a közúti szállítás jelentős részének vasútra terelése) érdekében a napi 400 tehervonat helyett belátható időn belül 800-1000-nek kell közlekednie. Mivel ezt a terhet a meglévő hálózat nem bírja el, a szaktárca megbízta a Hungrailt a javasolt nyomvonalváltozatok elkészítésével.
Az országot átszelő észak-déli vasúti összeköttetés a Budapest-Belgrád vonal lesz, a kelet-nyugati pedig a V0
– magyarázta Homolya Róbert.
A VG-nek hangsúlyozta, hogy az elfogadott nyomvonalsáv összeköti az ország fontos ipari központjait, egyben felszabadítja a ferencvárosi pályaudvart az átrakás alól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.