A MÁV-Start járatain az ünnepi időszakokban, hosszú hétvégéken az utasforgalom jelentősen megemelkedik egy átlagos hétvégéhez képest. Az előző két évvel ellentétben az idei húsvéti időszakban ismét többen választották a vasutat, a belföldi menetjeggyel utazók száma kismértékben meg is haladta a járvány előtti időszakban, 2019-ben mértet – válaszolt a VG-nek a társaság.
Az idei húsvéti hétvégén (csütörtöktől hétfői) belföldi menetjegyet váltott utasok száma 634 ezer volt, míg 2019-ben 625 ezer. E számok nem tartalmazzák azokat, akik nemzetközi jeggyel, vagy a jogszabály alapján díjmentesen utaznak (65 év felettiek, 6 év alattiak, határon túli magyarok, múzeumlátogatásra díjmentesen utazó diákcsoport), továbbá gépi kiállítású vagy viszonylat nélküli jegyet vettek, START Klub Bónusz, VIP vagy Prémium kártyát vettek igénybe, végül egyéb díjmentes utasnak számítanak, például a hatósági személyek.
A legnagyobb mértékben Budapest, Győr és Hegyeshalom közötti, valamint a Budapest, Nagykanizsa és Gyékényes közötti vonal utasforgalma emelkedett meg a 2019-es húsvéti bázishoz képest.
A Budapest-Esztergom, a Balatonszentgyörgy-Tapolca-Celldömölk, a Füzesabony-Eger, végül a Budapest-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza- Záhony közötti vonalon is többen utaztak húsvétkor, mint 2019-ben.
A húsvéti időszakban nemcsak az iskolaszüneti turisztikai forgalom, de a külföldi, illetve onnan érkező vonatos családlátogatások is fellendülnek. Az utazási korlátozások enyhülése, illetve megszűnése miatt ezt az idei húsvétkor ismét tapasztalta a vasúttársaság, amelynek a külföldin belül elsősorban a nyugat-európai forgalma növekedett meg. A fő kiinduló és célországok Ausztria, a Benelux államok, Németország és Svájc voltak. (A MÁV-Startnak egyelőre a saját eladott jegyeiből vannak adatai, a külföldi vasutak által értékesítettekről május második felére lesznek információi.)
A Volánbusznál az utasforgalom az elővárosi és regionális közlekedésben nem emelkedett jelentősen a hosszú hétvégén, egyes turisztikai célpontokat érintő, továbbá az országos vonalakon azonban igen. Előbbiek közé például Hollókő és Szentendre tartozott úticélként, az országos autóbuszvonalakon pedig elsősorban Budapestről utaztak sokan Nagykanizsára, Lentibe, Zalaegerszegre, Bajára, Kiskunlancházára, illetve Dömsödre, illetve szálltak le ezen vonalak valamely megállójában. Nagy volt a volánbuszos forgalom továbbá a Veszprém-Szeged, a Kisvárda-Dombrád, a Békéscsaba-Pécs, a Békéscsaba-Budapest végül a Békéscsaba-Zalaegerszeg viszonylatokban is.
A megnövekedett utazási igények kielégítésére a társaság a rendelkezésre álló lehetőségek függvényében – ahol azt a jegyelővételi adatok indokolták – többletkapacitást biztosított.
Az autósforgalom kifejezetten gyenge volt a fővárosi utakon a Budapesti Közlekedési Központtól kapott tájékoztatás szerint. Érdemi fennakadás, probléma nem volt.
A budapestiek egyre nagyobb számban veszik igénybe a közösségi közlekedést, illetve a mikromobilitási eszközöket,
így a kérdéses napokban is rengetegen látogattak el a gyalogosoknak megnyitott rakpartra, de sokan használták a Városliget zöld felületeit, valamint a budai oldal erdős részeit is kikapcsolódásra, feltöltődésre. A helyszínekre az M1-es földalattin, az M2-es, M3-as és M4-es metrókon, a 72M trolibuszon, valamint a 21-es és 21A buszokon jutottak el.
A Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér
teljes utasforgalma hetente átlagosan 9 százalékkal nő, a húsvéti hétvége ehhez további mintegy 6 százalékot adott hozzá a Budapest Airport válasza szerint.
Az érkező forgalomból Svájc, Olaszország, Spanyolország és Németország emelkedett ki, míg az induló oldalon Svájc, az Egyesült Királyság, Németország és Izrael mutatott magasabb forgalmat, mint a hónap megelőző időszakában.
A társaság azonban hangsúlyozta, hogy az eredmény a március végi nyári menetrendre való átállás és a desztinációk összetételének változása miatt nem reprezentatív, mert a bázisidőszak adatmennyisége viszonylag kicsi. A húsvéti hétvégének nem volt kiemelkedő hatása a cargo forgalomra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.